PREDSTAVLJANJE ILUSTRATORICE: KAJA KAJFEŽ

Rad ilustratorice Kaje Kajfež pratim i volim već neko vrijeme. Nedavno je u izdanju Malih zvona izašla slikovnica Srna i Mak - U potrazi za uplašenim mjesecom (čiju vam recenziju pripremam) koju je ilustrirala upravo Kaja. U nastavku teksta donosim vam intervju s ovom divnom ilustratoricom. Uživajte! 

Za početak mi možete napisati par riječi o sebi i kako ste se i kada počeli baviti ilustriranjem.

Moje ime je Kaja i stvaraoc sam iza imena Iz Ptica. Radim kao freelance ilustrator stvarajući djela usmjerena primarno mlađoj publici – slikovnicama, enciklopedijama, naslovnicama i slično. Stvaram digitalno i tako je zapravo moja priča i počela. Iako sam uvijek voljela stvarati rukama i crtati, novu perpektivu dobila sam tek kada sam, radi izrazite znatiželje usmjerene prema kompjuterskim tehnologijama, dobila svoj prvi grafički tablet. Tokom fakulteta počela sam pronalaziti načine da od crtanja i nešto zaradim pa sam odlučila kako ću se profesionalno orijentirati području ilustracije. Počela sam graditi svoju online prisutnost, portfolio svojih radova – website, Behance profil i Instagram itd, pa su me naposlijetu primjetili iz ilustratorske agencije i ponudili da me zastupaju na internacionalnom tržištu.


Kako izgleda sam proces ilustriranja, gdje crpite inspiraciju?

Proces ilustriranja bilo da se radi o komercijalnom ili osobnom projektu je više manje sličan. Pri korak je analiza projekta/ideje te planiranje vremenskog okvira i toka projekta. Potom radim istraživanje teme ili čitam djelo koje ću ilustrarati uz pravljenje bilježaka, skupljam reference. Nakon toga radim na skicama. Kada su skice odobrene krećem na izradu finalnih ilustracija.

Inspiraciju crpim u fazi istraživanja. Inspiraraju me svari koje pročitam, vidim ili doživim, i gledam to kao nekakav veliki kaos ne nužno povezanih podražaja koje mozak onda neko povezuje i obličuje - kao da kaosu daje neki smisao i formu kroz moje rezoniranje. Tako postepeno gradim viziju kako želim da ilustracija izgleda, koju poruku/naraciju će imati i kakvu emociju želim da prenese. S druge stane, za osobne projekte najveću inspiraciju nalazim u prirodi, svojim doživljajima svijeta oko sebe, a često i maštam o nekim drugim svijetovima.

Koji  su glavni problemi, a koje dobre strane s kojima se susrećete u svom poslu?

Ovakav na projektima baziran, freelancerski način poslovanja/života ima svoje pozitivne, ali i negativne aspekte. S jedne strane sam neovisna, nemam jasno definirano radno vrijeme i poslovanje je dinamično jer je svaki projekt drugačiji što mi pruža mnogo slobode i donosi nove izazove iznova i iznova, no istovremeno nikada zapravo ne “odem s posla kući” i ostavim poslovni život iza sebe, otvarajući si tako vremenski okvir u kojem se mogu posvetiti nekim svojim projektima, željama ili hobijima. No, radim na tome J

Na čemu trenutno radite? 

Trenutno radim na nekoliko projekata - naslovu za mlađu djecu za DK, naslovnicu za novu knjigu Heather Kassner, te je krenula faza skiciranja za zabavan naslov američkog izdavača, no o tome još ne smijem dijeliti detalje. Uz to vodim svoj malen Etsy shop i cram reklo bi se “za dušu”.

Što volite čitati, kako izgleda vaš ritual čitanja?

Čitam izričito publicistiku – trenutno “Sapiens: kratka povijest čovječanstva” od Yuval Noah Hararija jer sam zaista uživala u Homo Deusu. Moj ritual čitanja zapravo ni ne uključuje čitanje, već uglavnom slušanje. Uključim audiobook jer tako istovremeno mogu crtati/raditi neke druge stvari istovremeno kako slušam.


Vaše najdraže slikovnice?

Tehnički nisu slikovnice, ali obožavam enciklopedije “Svijet oko nas” sa zaista prekrasnim ilustracijama, bile su samnom od malih nogu te ih još i danas obožavam prolistati.

Neka poruka za čitatelje?

Bacite oko na moj shop, možda vam se nešto svidi J

 


Nadam se da ste uživali. Kajine radove možete pronaći na njenoj web stranici IZ PTICA , instagram profilu ili Etsy shopu


 
 






Primjedbe

Popularni postovi