Oliver Twist



Oliver Twist priča je koju vjerujem svi već znate, koju ste čitali. Priča o dječaku s kojim se sudbina poigravala na vrlo teške i zastrašujuće načine. Klasik, koji je napisao genijalni Charles Dickens i čije smo ekranizacije mogli gledati već više puta.

Ovaj nezaobilazni klasik nije baš primjeren najmlađima i bilo ju je vrlo teško ispričati  i prenijeti sve one bitne stvari koji zapravo čine ljepotu ove priče. Sve do sad. Jer sada se pojavila ova divna slikovnica, koju je za nas pripremila nakladnička kuća Znanje, uz pomoć koje možete i onim manjim čitateljima predstaviti ovu priču.


Rođen sam jedne mračne noći u malom mjestu u Engleskoj. Moja priča počinje baš tu, među neznancima, bez obitelji i prijatelja. Nisam siguran ni koja je godina bila (1830. i neka), a ni koji datum – naime nikada nisam slavio svoj rođendan. Zovu me Oliver; Oliver Twist. Ime Oliver nadjenula mi je mama. To je bila prva riječ koju je izgovorila kada me rodila i posljednja prije nego što je umrla. Ljudi iz sirotišta su me prozvali „Twist“. Bila je to godina nadimaka na T.

I tako započinje ova slikovnica. Smatram kako su u slikovnici predstavljeni svi oni osnovni elementi života dječaka Olivera, a vama ostavlja prostor za dodati još neke detalje ukoliko ih želite dodati prilikom čitanja. Rečenice su jednostavne i dozvoljavaju mališanima koji znaju čitati urone samostalno u upoznavanje dječaka Olivera i njegove dogodovštine.

Priča je pisana u prvom licu i to mi se također dopalo, jer pruža određeni osjećaj bliskosti, Oliver se obraća upravo čitatelju. Jako su mi se svidjele i ove ilustracije, iako pomalo mračne taman odgovaraju atmosferi i samoj priči.


Drago mi vidjeti da se rade slikovnice na temu poznatih likova iz raznih klasika kako bi se i oni približili djeci. Smatram kako se putem slikovnice mogu prenijeti razne pozitivne poruke djeci, kako je ona medij koji može poslužiti u rješavanju raznih problema i drago mi je vidjeti da se slikovnicama pridaje sve više pažnje. Ovakve slikovnice me posebno vesele. Pročitate li s djecom ovu slikovnicu predstaviti ćete ima dječaka Olivera i njegovu životnu priču, koja će vjerojatno na njih ostaviti neki dojam. Kasnije, kako budu rasli i tako će moći čitati kompleksniju verziju romana Oliver Twist i već imati  određenu podlogu.

Ova slikovnica instant je postala jedna od dražih, a nadam se da će se svidjeti i vama.

DOB: 6+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 44

Izdavač i cijena: Znanje, Zagreb 2019.  – 79,00kn

Autorica: Juliette Saumande – prema romanu Charlesa Dickensa

Ilustracije: Daniela Volpari

Prijevod: Maja Ručević

Naslov izvornika: Oliwer Twist

Primjedbe

Popularni postovi