PREDSTAVLJANJE AUTORICE: ANDREA DEBAK





Autoricu Andreu Debak otkrila sam slikovnicom Kako je jabuka otkrila proljeće. Nježna slikovnica puna ljubavi i prijateljstva jako nam se svidjela i poželjela sam malo bolje upoznati osobu koja ju je stvorila.  Link za recenziju slikovnica vam ostavljam - ovdje, a u nastavku teksta možete otkriti više o samoj autorici i tome što ona voli čitati, kako nastaju njene slikovnice i što nam uskoro priprema. Uživajte! ;)


Kako izgleda sam proces pisanja?

Pišem kada mogu odvojiti dovoljno vremena da zapisane ideje pretvorim u književni tekst. Zapisivanje ideja mi je odlična smjernica. Iz  toga razloga sa sobom uvijek imam papir i kemijsku. Ideju zapišem, razmišljam o njoj, pustim je da u meni pupa i naraste, a kad je definiram, organiziram potrebno vrijeme i razradim je u tekst.
Kako inspiracija dođe iznenada, a ja sam šeprtljava i smotana, često zapisujem  po računima, pa ih znam tražiti danima po ladicama, torbama i kaputima :-)

Od kuda crpite inspiraciju?

Inspiraciju pronalazim u prirodi, godišnjim dobima, životinjama, ali i ljudima te njihovom međusobnom odnosu, u načinu na koji dotiču druge. Pitanje je samo što će me dodirnuti kao inspiracija. Najviše me nadahnjuje pronalazak pozitivnosti, osluškivanje snova i osjećaja zamišljenih likova koji se  susreću s predrasudama i nepodržavanjem okoline.

Koliko dugo se bavite pisanjem?

Za djecu pišem službeno od 2011. godine, kada su moji stihovi za djecu prvi puta objavljeni u Prvome izboru Mozaik knjige. Dakle, 9 godina.

Na čemu trenutno radite?

Trenutno je u fazi realizacije nastavak priče i slikovnice „Kako je Jabuka otkrila proljeće“. Ovog puta tema nije razrađena u  stihovima, već je riječ o priči u slikama. Glavni junak je šumski zubar, gospodin Bumbar, pred kojim je veliki zadatak; pobijediti vlastite strahove i ostvariti svoje snove.
U pripremi je i priča, radnog naziva „Lota i kralj“, ali i zbirka poezije za djecu.

Koji su vaši dosadašnji radovi?

Iz područja dječje književnosti objavila sam slikovnicu u stihovima „Kako je Jabuka otkrila proljeće“, Naklada Bošković, 2016.

Što volite čitati, kako izgleda vaš ritual čitanja?

Obožavam čitati. Moji rituali čitanja znaju biti čudni :-) Najviše volim čitati poeziju, stoga danima znam čitati jednu te istu zbirku pjesama. Obožavam hrvatske pisce. Sve knjige čuvam i nikada ne ostanem na samo jednom čitanju.
Od dječje književnosti obožavam čitati pjesmice u rimi, bajke, basne, ali i prozu.

Vaše najdraže slikovnice?

Najdraže su mi definitivno „Djevojčica sa šibicama“,  „Plesna haljina žutog maslačka“, „Maca papučarica i „Ježeva kućica“. Iako nisu  slikovnice, moram istaknuti zbirku pjesama Grigora Viteza „Igra se nastavlja“, ali i bajke „Bijeli jelen“, „Snježna kraljica“ te seriju romana „Kronike iz Narnije“.  Svima se rado vraćam. Imaju posebno mjesto u mome srcu.

Neka poruka za čitatelje?

Samo ono što bih poručila sebi i svojoj djeci. Neka ih kroz život vodi njihov unutarnji glas radosti i neka slijede svoje snove. Neka vjeruju u sebe, čak i ako okolina misli suprotno.  Neka budu plemeniti prema sebi i drugim ljudima, a Hvala i Oprosti su najljepše riječi.

Primjedbe

Popularni postovi