Bodljikava knjiga



Pola bodlje koju je izgubio trenutno najpopularniji estradni umjetnik ovog dijela mora Bodu i meni čini se poput šale. Uzalud sam pokušavao susjedi Ježeli objasniti da to nije strašna ozljeda te da bi ježevi trebali biti oprezniji kad sreću ljude jer nesreće se događaju. Previše sam mlad da bi se moje mišljenje uvažilo, ali to me ne priječi da i dalje sa svojim prijateljem upijam posljednje dnevne zrake u plićaku siguran da mi ljudi neće nauditi. To se zove sloboda!

Dobro došli u prekrasno Jadransko more! Dobrodošli u Moregrad, grad morskih ježeva. Upoznajte Ježića Morskog zvanog Mor, upoznajte Boda, Ježofinu i Ježi.. Čitajući ovu knjigu otkriti ćete da se život morskih ježeva ne razlikuje previše od života nas ljudi. I oni idu u školu, i oni odlaze na kolače, u knjižnicu, zaljubljuju se i prolaze kroz mnoge adolescentske probleme s kojima smo se svi susretali.
Kroz cijelu knjigu priču nam priča upravo Mor i čitajući je doslovno ćete u roniti u predivan podmorski svijet prepun školjki, morskih ježinaca, zvjezdača, bisera i ostalih stanovnika našeg predivnog mora. Ovo je divan roman o odrastanju, prijateljstvu, obitelji, zaljubljivanju ispričan na vrlo zanimljiv i drugačiji način. I zato mi se jako svidio.



Možda ste, iako ste tako maleni i mladi imali priliku susresti se s ljudima. To su van ona krakata bića ča žive s druge strane naše obale. U trideset godina ča ja plivan morima i hodan kopnon, mnogo su se prominili. Čula san i da ih se vi dica više uopće ne bojite! To mi je bilo drago čut, al nekako sumnjivo jer kad se sitim svog djetinjstva i mladosti, najgore mi je mislit na jude. Nimalo me ti čudaci nisu voljeli. Ni mene, ni moje najbliže. Zvali su nas morskim vragovima, ki da smo crni u duši, a nisu nas ni poznavali. Vatali su nas po moru iz čiste zabave. Govorili su da je to zato ča im mi trgamo mriže. Ali dragi! Pa di bi mi namirno mrižu potrgali! Pa mi volimo loviti ribu, a ne krasti je!


Ovu sam knjigu pročitala u udobnosti svoga doma, ali moram priznati da bi ju rado (i sigurno hoću) čitala na plaži, uz šum valova, dašak vjetra i toplinu sunca.  Knjiga nam na divna način prikazuje ljepotu Jadranskog mora i potiče nas na promišljanje o tome koliko se zapravo o njemu brinemo i kako se odnosimo prema njegovim stanovnicima. Smatram kako na žalost mnogi ljudi (čime sam bila svjedok nekoliko puta na moru) jednostavno ne poštuju dovoljno more i njegove stanovnike i odnose se prema njemu bez poštovanja. I to mi se nikako ne sviđa. Ovaj roman idealno je štivo za vaše klince kako bi i oni upravo kroz priču o njima poznatim temama odrastanja počeli razmišljati i o Jadranskom moru, njegovoj ljepoti i stanovnicima.

DOB: 11+

Uvez: tvrdi

Autorica: Iva Dužić

Ilustrator: Davor Schunk

Izdavač i cijena: Ibis grafika, Zagreb, 2019 – 99,00kn

Primjedbe

Popularni postovi