JEDAN SAVRŠENO OBIČAN DAN



Jedan savršeno običan dan slikovnica je koja se čim sam ju prvi puta pročitala našla među slikovnicama koje su mi posebne. Neke slikovnice jednostavno imaju u sebi ono nešto u što se odmah zaljubljujem i zbog toga mi postaju jaako drage. 

Predivne ilustracije očarale su me svojom jednostavnošću i time što u njima prevladavaju neke tamne boje koje su u kontrastu s ovom kričavom narančastom i tako lijepo idu skupa da naprosto uživam promatrajući ih. Ne čudi me što je upravo ova slikovnica 2017. uvrštena među 10 najbolje ilustriranih slikovnica prema New York Timesu i New York Public Library. A postala je i ponosna vlasnica nagrade Golden Medal for Original Art njujorškog udruženja ilustratora. A priča.. i ona je predivna..


Odmah sam otišla pogledati stranicu ove autorice i iznenadila se vidjevši koliko je slikovnica objavila. Posebno su mi za oko zapele dvije (stavljam vam njihove slike na kraj teksta) i zaista se nadam da će nam Znanje omogućiti čitanje još koje njene slikovnici na hrvatskom. Ako i vi želite zaviriti na njenu stranicu ovdje vam stavljam link – BeatriceAlemagna.

Ova priča započinje prizorom dolaska majke i djeteta u jednu kuću za odmor jednog kišnog dana. Dječak nam počinje pričati svoju priču kako majka vrijeme provodi pišući u tišini, a on svoje vrijeme koristi igrajući igrice i razmišljajući što bi sve mogao raditi s ocem da je on ovdje. 

Svaki dan mama je u tišini pisala, a ja sam tamanio Marsovce. Točnije, satima sam pritiskao gumb i mislio na oca, na sve što bi mi pokazao vani, s osmijehom na licu.



U jednom trenutku majka odlučuje kako je dosta igranja igrica te ju oduzima djetetu i tjera ga van. On potajno ipak uzima igricu i izlazi. Vani pada kiša i na izlasku iz kuče dječakov izraz lica odaje svojevrsnu žalost jer mora izaći u dosadan, blatni vrt. No, dok mu se kiša slijevala niz vrat on se pušta niz brijeg i dolazi do bare iz koje viri kamenje oblo baš poput glava njegovih Marsovaca. I tada se događa nešto strašno! Igrica mu je upala u vodu…

I što ću sad bez svoje igrice?
Kapi kiše udarale su me po leđima poput kamenja.
Bio sam stablo srušeno u oluji.


I tada, iako tužan zbog svoje igrice, dječak kreće u veliko istraživanje prirode i naprosto uživa u tome. Puževi, gljive, sjemenke, zrnca, koštice, grumenje, korijenje, bobice, zrake sunca, kukci i ptice postali su puno zanimljiviji i zabavniji. Dječak je otkrio koliko priroda nudi samo ako ju zaista pogledamo.

Kući se vratio pokisao ali sretan. I pogledavši se u ogledalu vidio je osmijeh svoga oca. Na kraju priče, suh i čist, dječak je majci poželio ispričati što je sve vidio i doživio. Ali na kraju priče uživao je s majkom u tišini i kakau, onoj ugodnoj tišini koja nam govori toliko toga.

Ali samo smo se gledali.
Gledali i udisali miris vruće čokolade pred nama.
Samo to.
Tog čudesnog, nevjerojatnog, običnog dana.


DOB: 5+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 37

Izdavač i cijena: Znanje, Zagreb 2019. - 99,00kn

Autorica i ilustratorica: Beatrice Alemagna

Prijevod: Mirna Šimat

Naslov izvornika: UN GRAND JOUR DE RIEN


Dvije slikovnice koje me posebno zanimaju.. :) 

Primjedbe

Popularni postovi