VELIKI VUK, A BOJI SE ŠUME...

 

U zadnje vrijeme često čitamo slikovnice u kojima je jedan od glavnih likova vuk. Iz tog razloga nije me začudilo što je Jakob prvo posegnuo baš za ovom slikovnicom kada nam je stigao paketić s novitetima iz Ibis grafike. Meni se naslovnica odmah svidjela i zajedno smo krenuli čitati.

Priča započinje slikom Malog i Velikog Vuka i njihovim razgovorom u kojemu Mali Vuk  obavještava svoga oca da baš danas idu u šumu.

„Tata“, reče Mali Vuk,

„idemo danas zajedno u šumu.“

„Čekaj, Mali Vuče, čekaj“, trese se Veliki Vuk.

„Misliš da je to dobra ideja?“

 

I unatoč kolebanju Velikoga Vuka oni krenu. Putem prolaze pored životinja koje ih gledaju iz prikrajka, raznih nedokučivih sjena i čudnih zvukova. I dok Mali Vuk hrabro i bezbrižno kroči naprijed Veliki Vuk se svako malo osvrće i želi odustati i vratiti se. Maleni Vuk ga hrabri, razgovara s njim i objašnjava mu sve te neobične zvukove i sjene. Sam kraj ostavljam da otkrijete sami, meni je bio jako simpatičan.

Ova slikovnica, koja zapravo govori o emociji koja nas ponekada obuzme – strahu, jako mi se svidjela zbog nekoliko elemenata. Za početak, s obzirom da ovih dana često čitamo Crvenkapicu (koja se i u ovoj priči spominje) u kojoj je vuk strašan i opasan, jako mi se svidjelo vidjeti kako se on našao u potpuno drugačijoj ulozi. Također, odlično mi je i to što je on Veliki Vuk, zastrašujući i iskusan taj koji se boji, a Mali Vuk ga hrabri. I to je poruka koja mi se jako sviđa  - da koliko god neustrašivo izgledali i mi odrasli se nečega bojimo. Svi mi, mali i veliki imamo svoje strahove i smatram kako je važno djetetu to osvijestiti i na vlastitom primjeru objasniti tu nelagodnu emociju.

 Veliki Vuk skoči u zrak.

„Vidim nešto!“

Zviždeći Mali se Vuk popne na stablo.

„Idem pogledati.“

Jako su mi se svidjele i ilustracije koje odlično prikazuju emocije Velikoga Vuka. Strah, zabrinutost, tjeskoba, briga, sve je tu. A tu su i potpuno suprotne emocije prikazane ilustracijom Malog Vuka i njegove bezbrižnosti.  Još jedna divna slikovnica koja nam prikazuje kako veličina i dob nisu uvjet za hrabrost.


Teksta nema puno, tek nekoliko redaka , ponekada i samo pokoja riječ na stranici ali su ilustracije toliko izražajne i jasne da vam tekst često nije ni potreban. Sve možete iščitati proučavajući ilustracije koje zorno prikazuju onaj nelagodni osjećaj hodanja kroz mračnu šumu, ali i sve one situacije u kojima se ne osjećamo ugodno.

Slikovnicu Veliki Vuk, a boji se šume vam zaista od srca preporučam jer je ovo jedna od onih priča koja se čita i čita i svaki puta se pronalazi neki novi detalj koji prošli puta niste primijetili. Poučna, s dozom humora svidjeti će se i vama i vašim mališanima. Svojevrsni nastavak Crvenkapice koji će vam se sigurno svidjeti.

DOB: 4+

tvrdi uvez, 34.str

Autor i ilustrator: Jan De Kinder

Prijevod: Romana Perečinec

Izdavač i cijena: Ibis grafika, 2021. – 100,00kn

Primjedbe

Popularni postovi