JA

Danas vam želim predstaviti jednu posebnu slikovnicu autorice Danijele Pavlek. Slikovnica naslova „Ja“ jako mi se svidjela i definitivno potakla na razmišljanje koliko kada odrastemo zaboravimo onu ljepotu koju nudi dječji pogled na svijet. I unatoč tome što kao odgovorni odrasli imamo hrpe obaveza koje ne trpe odgodu, što se od nas očekuje da budemo ozbiljni, ponekada bi zaista trebali probuditi dijete u sebi, zastati i uživati u sitnicama koje možda ni ne primijetimo jer za njih nemamo vremena.  

Slikovnica Ja koncipirana je tako da čitajući pratimo veliku ili malu „Ja“. Majku i kćer ili ženu i njeno unutarnje dijete?... pratimo crvene i crne riječi i misli.

Ove crne, uvijek su nekako ozbiljne, odrasle i pomalo tužne. Crvene su zaigrane, maštovite i vesele.

Ja sam važna.

Ja se volim praviti važna.

Za sve sam uvijek dobivala čiste petice.

Ja brigama oblačim mamine visoke potpetice.

 

Možda se tvoje Ja zaželjelo igranja?


Žena (crne rečenice) je odrasla, puna obaveza, pritišću ju društvena očekivanja, negdje žuri i nema vremena, brine o budućnosti..  Za razliku od nje djevojčica (crvene rečenice) je vesela, radoznala, živi u trenutku.

Ja zarađujem za sreću.

Ja sam sretna.

Jednom ću imati dovoljno da ostvarim sve želje.

Ja ih ispunjavam odmah iz znatiželje.

 

Možda tvojem Ja treba zlatna ribica?

 

Čitajući ovu slikovnicu zamislila sam se nad pitanjima koja djevojčica postavlja odrasloj Ja. Razmišljala sam o tome koliko zapravo uživamo u sitnicama koje nas okružuju, a koliko stalno žurimo negdje. Koliko obaveza i nekih vlastitih „moram“ sami sebi namećemo, koji nas sputavaju, ne dozvoljavaju nam biti sve što možemo i želimo. Zaboravljamo na svoje istinske želje i snove, opterećeni onim što se od nas očekuje.

Za ovu krasnu slikovnicu imate moje veeelike preporuke. Uživajte u njoj, njenim predivnim ilustracijama i riječima. Dozvolite sebi biti dijete, barem ponekad, opustite se i uživajte u trenu. Neka nas naša djeca podsjete kako je to.



DOB: za djecu (8+) i odrasle

tvrdi uvez, 23 str.

Autorica: Danijela Pavlek

Ilustracije: Vane Kosturanov

Izdavač i cijena: Kreativna mreža, 2020. – 98,00kn

Primjedbe

Popularni postovi