SLIJEDIM SVOJ SAN


Kada je Profil izdao slikovnicu Moraš donijeti šešir jako mi se svidio i tekst slikovnice i ilustracije. Iznimno me razveselilo kada sam vidjela da nam pripremaju još jednu slikovnicu istog dvojca. Ubrzo je Slijedim svoj san stigao na našu adresu i odmah je bila na repertoaru za čitanje. Naravno, i ova mi se jako dopala. A u čemu se ovdje radi? Pročitajte.. 😊

Zdeslav je zec  koji se ponaša kao i svi ostali zečići, onako kako se od zečića očekuje. Skakuće kao i drugi zečići, trza nosićem, jede travu, kopa duboke rupe i pri tome pokušava izgledati što je moguće slađe. Jedino u snovima Zdeslav sanja sasvim druge snove, a ne mrkve kako kažu ostali zečići. No koliko dugo će se Zdeslav moći pretvarati?

Ponašao sam se kako se zeko treba ponašati. Radio sam ono za što sam vjerovao da je ispravno.
Trzao sam nosićem.
Ćulio sam uši.
Pasao sam travu i kopao duboke rupe po vrtovima i poljima jer zečići to rade.
A kad nisam radio takve stvari, trudio sam se izgledati što je moguće slađe.


Jednoga dana Zdeslav zaključi kako se ne može više ponašati kao drugi zečići, polako je počeo raditi ono što on želi  dok su ga drugi zečevi ignorirali. Sve do godišnjeg zečjeg bala kad je Zdeslav odlučio pokazati svoje pravo lice, plesti kako no želi, obući ono što on želi. Ponašati se u skladu s onim što on zapravo je. Zanemario je povike drugih zečeva da ne može nositi ono što on želi, da su svi oni isti i započeo svoj poseban ples na plesnom podiju.

Šepirio sam se i kočoperio, pravio se važan i razmetao se.
Ritao sam se u ritmu. Razbacivao se od radosti.
Iskre su blještale i šljokice bljeskale pod sjajnim svjetlucavim svjetlima.
Bilo je čudesno.


I tada dolazimo do velikog otkrića! Iako su svi zečevi radili sve ono što se od njih očekuje pokušavši se uklopiti i biti poput drugih, zapravo su svi bili različiti u duši, imali različite želje i interese. Svatko je bio poseban na svoj način.

I to je ono što ovu slikovnicu čini toliko slatkom i posebnom. Individualnost i različitost kod djece treba biti poticana i prihvaćena. Zdeslav koji je u početku poštivao pravila, pratio druge i bio sasvim običan zec, postaje onaj koji krši pravila, postaje vođa i sasvim poseban zec. Zec koji je svojom posebnošću oduševio druge i potaknuo ih da i oni pokažu što zapravo jesu.  Jer u tome i je poanta zar ne? Biti ono što zapravo jesmo, raditi ono što nas čini sretnim, ma koliko god se to možda drugima činilo neobično? Učite svoju djecu neka i ona budu poput Zdeslava jer jedino to je ono pravo. :)


Odlična priča i divne ilustracije čine ovu slikovnicu posebnom i poželjnom u svakoj kućnoj biblioteci.

Usudite li se pokazati ono što jeste?


DOB: 3+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 32

Autor: Simon Philip

Ilustracije: Kate Hindley

Prijevod: Andrea Bagović

Izdavač i cijena: Profil,2020. -  69,00kn

Primjedbe

Popularni postovi