KRALJ KOJI JE ZABRANIO MRAK



Ovu slikovnicu sam prvi puta vidjela na stranim blogovima o slikovnicama koje pratim i jako me zainteresirala. Svidjele su mi se ilustracije, koncept. Zato me jako razveselilo kada sam vidjela da ju je Školska knjiga pripremila za nas. Jedva sam ju dočekala pročitati. Strašno me zanimala priča o kralju koji je zabranio mrak. 😊

Sada kada razmišljam, kao dijete nikada nisam imala neki poseban odnos prema mraku. Nisam trebala noćnu lampicu, nisam se bojala čudovišta iz ormara. Sada kad razmislim, ne bojim se mraka, doma, na sigurnom. No ne bih se baš osjećala sigurno i ugodno da se nađem u mraku na nekom nepoznatom mjestu. Kako kažu, u mraku su velike oči. 😉


No vratimo se mi na slikovnicu. Ovo je priču o jednom kraljeviću, koji se kao i mnoga druga djeca boji mraka. No on je jednoga dana postao kralj koji je svoj strah odlučio pobijediti tako da ga potpuno eliminira. Naime kralj je zabranio mrak. Upalio je sve lampe do koji je mogao doći, a na kraju postavio i umjetno sunce koje je neprestano sjalo. Nikada nije bio mrak. Takav je bio zakon. Ljudi su nosili lampa šešire, rasvjeta je bila apsolutno svugdje. I iako se to u početku činilo vrlo zgodnim, jer nitko više nije mogao biti u strahu od mraka, ljudima je vrlo brzo dosadilo svo to silno svjetlo. Bili su umorni, a na takvoj svjetlosti nisu mogli spavati.



Vrlo brzo ljudi su počeli žaliti za mrakom. Te su misli doprle do kralja koji je morao nešto učiniti. Tu su svoje prste upetljali kraljevi pomoćnici…

Morate pročitati kako su samo odlučili manipulirati građanima i stvoriti kod njih mišljenje koje je njima odgovaralo – vrlo opasna manipulacija. Kraj vam neću ispričati, ostavljam vam da ga pročitate sami. Pa mi javite kako vam se sviđa. 😊


A sad ilustracije… jako volim kada slikovnica koju čitam ima lijepe ilustracije koje mi baš onako sjednu. Meni osobno je to vrlo, vrlo važna stavka kada biram slikovnice koje ćemo čitati jer mi ilustracije ponekada više govore o priči nego sami tekst. Iz tog razloga ostanem ugodno iznenađena kad vidim kako divne ilustracije mogu nastati kada se koriste samo oštri obrisi i nekoliko boja – u ovom slučaju crna, bijela i žuta. Toliko jednostavne a toliko puno se iz njih može iščitati. Odlične su.

Ova slikovnica vrijedna je vaše pažnje. Duhovita je, potiče kritičko razmišljanje, educira. Govori o tome koliko možemo utjecati na promjenu samo ako udružimo snage. Takve slikovnice trebamo, koje će osim zabave i ugode prilikom čitanja, pomagati i u odgoju naše djece. Da se jednoga dana sjete i pomisle – „kako je ono išla priča o kralju koji je zabranio mrak“ , da izvuku pouku.

Imate moju svaku preporuku za ovu slikovnicu! Nećete požaliti.


DOBː 5+

Uvezː meki

Broj stranicaː 32

Autorica i ilustracijeː  Emily Hawort - Booth

Prijevod: Anda Bukvić Pažin

Izdavač i cijenaː Školska knjiga, 2019. – 59,00



Primjedbe

Popularni postovi