HIGIJENA

Higijena – Živopisna povijest čistoće i nečistoće odlična je knjiga koja će vas sigurno nasmijati do suza. Ja sam ju pročitala u dahu i zaista mi je bila odlična.

Na samom početku nalazi se posveta koja mi se jako svidjela, a glasi ovako: Ovu knjigu posvećujem projektatntima i graditeljima vodovodnih i kanalizacijskih mreža čiji posao čini naš život lagodnijim, premda smo toga rijetko kad svjesni. Mogu zamisliti svijet bez slavnih vođa, bez vojski naoružanih do zuba. Mnogo mi je teže zamisliti ga bez nužnika, kanalizacije i vode iz slavine. Koliko bi svijet nedvojbeno bio bolji bez ratova, toliko bi bez tih pogodnosti , na koje smo se već toliko priviknuli da ih držimo neupitnima, zacijelo bio znatno teže mjesto za život.

I s tim sam se u mislim odmah složila i pomislila na to kako bi nam život izgledao bez stvari vezanih uz higijenu na koje smo navikli.. definitivno puuuno drugačije. Zamislite da ne postoje četkice za zube, sapuni i šamponi, dezodorani, kade za tuširanje…

Ova knjiga vraća nas na sam početak priče o higijeni i ljudskom poimanju čistoće. Drevni Egipćani higijenu su smatrali vrlo važnom, čak i u zagrobnom životu. Redovito su se prali, brijali dlake i kosu, mazali se raznim kremama i četkicom i pastom prali zube. Koristili su čak i sapun, šampon i šminku…

 

Rimljani su pak bili pravi majstori u gradnji kupelji – terma, u kojima su svi uživali – muškarci, žene i djeca i u kojima su se sklapali važni poslovi.. njihovi graditelji napravili su čak i akvedukte pomoću kojih je voda otjecala baš tamo gdje su htjeli..

Čitajući knjigu, otkriti ćete i kako su izgledale turske kupelji, prvi badići, povezanost bolesti kuge, vode i higijene općenito, kakva je bila moda na francuskom dvoru, kako je izgledala i koliko je korisna bila prva šminka, te čemu je ona služila… Kroz trideset i jedno zanimljivo poglavlje saznati ćete mnogo drugih raznih zanimljivosti vezanih uz higijenu.


Znate li da ljudi u jednom periodu nisu prali kosu nego su samo vezali marame kako bi prikrili njezin smrad? Te da se nisu kupali ali su zato oblačili čiste bijele košulje smatrajući ih dokazom čistoće?  Elegantne dame na dvoru Luja XIV. nosile su tako visoke perike da su mogle spavati samo u polusjedećem položaju, a kada bi se vozile u kočiji morale su nagnuti glavu kroz prozor…

Na samom početku knjige nalazi se i popis i objašnjenje nekih izreka koje koristimo i dan danas a povezani su s vodom.

Oprati ruke – ograditi se od nečega, skinuti sa sebe odgovornost.

Knjiga je velikog formata i zaista bogata tekstom i odličnim ilustracijama. Jako mi se svidjela i baš sam uživala u čitanju. Vjerujem da ćete i vi. Nasmijati se, otkriti neke informacije o higijeni koje niste znali i svakako uživati u njenim ilustracijama. Ovo je prava enciklopedija o higijeni i za nju imate moje velike preporuke.

 

DOB: 10+

Tvrdi uvez, 200 str.

Autori: Piotr Socha, Monika Utnik – Strugata

Prijevod: Adrian Cvitanović

Izdavač i cijena: Školska knjiga, 2022 – 188,40 kn




 

Primjedbe

Popularni postovi