Slikovnice o djeci s teškoćama

Nakladnička kuća Evenio uvijek nas oduševljava svojim slikovnicama. Njihovi tematski serijali nikad ne zakažu i uvijek ih rado čitamo. Nedavno su izdali i jedan sasvim poseban serijal koji vam danas želim predstaviti. Ovoga puta tema su djeca s teškoćama u razvoju i osobno smatram kako su slikovnice pun pogodak. U serijalu su 4 slikovnice koje obrađuju temu autizma, mucanja, Downovog sindroma i disleksije, disgrafije, diskalkulije, a napisala ih  je Nataša Šunić Vragec, magistra logopedije, koja već dugo radi s djecom s teškoćama u razvoju. Slikovnice je predivno kao i uvijek ilustrirala Jelena Brezovec.

Ljepota razlika – AUTIZAM

U ovoj slikovnici upoznajemo dječaka Tina koji ima autizam. On je svjestan svoje različitosti ali mu nije jasno zašto drugi ne razumiju njegovu različitost. I on, kao i svako drugo dijete, želi biti prihvaćen i voljen.

„Kako se zoveš?“ to me često pitaju. Ne razumijem ih, ali znam da me teta Maja naučila da kažem: „TIN“. Zašto me to pitaju? Zašto me svi gledaju kao da iščekuju da još nešto kažem, dok ja samo ponavljam: „TIN“. 

Osjetim da im e neugodno, ali ja ne razumijem i ne znam što trebam još reći. Nisam nervozan, ali možda zato što mi nije ugodno počinjem mahati rukama kao da ću poletjeti. Gledam ta začuđena lica i osjetim da postajem „čudo“.

U svojoj priči Tin nas upoznaje s osobama koje su njemu važne, koje s njim rade stvari koje ga vesele, prikazuje nam svoju svakodnevicu i način razmišljanja. On je sretno dijete i to nam svojom pričom želi pokazati. Predstavlja nam i osobe koje s njim rade i pomažu mu. Posebno me se dojmila rečenica u kojoj nam Tin govori kako za da je njegovo ponašanje drugačije i da prepoznaje tugu i brigu svojih roditelja.


Vedrina suncokreta – DOWNOV SINDROM

Upoznajte Miu. Šestogodišnju djevojčicu koja jako voli ići u vrtić, voli svoje prijatelje i suncokrete. Mia ima Downov sindrom. Čitajući ovu slikovnicu Mia će nam otkriti što to znači imati Downov sindrom, koliko mora učiti i raditi da bi sustigla svoje vršnjake, pričati će nam o svom prijatelju Lukasu, svojoj obitelji, šarenim čarapicama i suncokretima…

Ima jedan dan kada moji roditelji, brat, seka i ja i svi u vrtiću nosimo različite čarape. Jako me to veseli jer mi svi govore da je to moj dan. Naime, to je moj dan i dan djece poput mene. A i prvi dan početka proljeća! Tada imamo poseban dan u vrtiću, svi se smijemo našim različitim čarapama. Kod kuće imam suncokret. Moji roditelji kažu da je to moj cvijet. Pazim ga, no on ipak uvene. Kada se to dogodi, moji roditelji uvijek kupe novi suncokret. Vele da sam ja njihov suncokret i da djecu poput mene zovu – suncokreti.


Pjev riječi – MUCANJE

Dječak Marko koji ima problem s govorom glavni je lik ove slikovnice. Naime, on muca i to ga je često rastuživalo. Marko nas upoznaje sa svojom „bandom“ djecom na grupnoj terapiji, ljudima koji mu pomažu popraviti njegov govor, vježbama koje radi i priča nam o svojoj velikoj želji – on kada odraste želi biti glumac. I zna da zato mora jako puno vježbati i popraviti svoj govor.

Ja sam Marko i imam šest i pol godina. Idem u vrtić, a već tri godine ne pričam dobro. Prije nego sam krenuo u vrtić, čuvale su me bake Anđelka i Marija i djedovi Ivek i Josip. Tad sam skroz prestao govoriti. Zašto sam prestao govoriti? Kad sam počeo slagati dulje rečenice, nešto je u mom govoru puklo. Kao da se govor pokvario.



Ples slova – DISLEKSIJA, DISGRAFIJA, DISKALKULIJA

U ovoj nas slikovnici dječak Petar upoznaje s problemima koji ga muče -  poremećajima čitanja, pisanja i računanja. Takvi poremećaji prilično su česti, no nažalost, vrlo često nisu prepoznati. Petar je imao sreću i nakon niza neugodnih situacija koje su mu se dogodile poremećaji su prepoznati. U njegovoj priči otkriti ćemo što su to disleksija, disgrafija i diskalkulija te što i tko sve Petru pomaže prevladati svoje tegobe.

Slova često vidim naopačke, kao da vidim njihov odraz u ogledalu, a tako ih onda i pišem. Teta logoped u školi, s kojom nekoliko puta tjedno vježbam čitati i pisati, kaže da se to zovu „zrcalna slova“. Ona mi puno pomaže da vidim slova, da ih čujem, da ih uvježbam u pisanju, da budem brži kod čitanja i pisanja.

Sve četiri slikovnice posebne su i vrlo edukativne. Otkivajući svijet djece s teškoćama u razvoju čitatelj upoznaje tu djecu, ono što ih muči i koliki trud ulažu u svladavanju svojih teškoća. Kao i sva druga djeca željni su ljubavi i pažnje, a ponajviše razumijevanja koje na žalost u društvu u kojem živimo često zna izostati. Slikovnice poput ovih uče djecu empatiji i uvažavanju različitosti i smatram da bi ih svako dijete trebalo pročitati. 

Na kraju svake slikovnice opisan je svaki poremećaj, njegovi uzroci, načini prepoznavanja i dodatni savjeti. Ove slikovnice, baš kao i sve ostale iz nakladničke kuće Evenio vam od srca preporučam.

 

DOB: 6+

Meki uvez, 24 str.

Autorica: Nataša Šunić Vargec

Ilustracije: Jelena Brezovec

Izdavač i cijena: Evenio, 2021. – 69,00 kn (svaka slikovnica)

 

Primjedbe

Popularni postovi