PRIČA O PLAVOM STABLU

 

Na povratku kući, pred našim ulazom već je velika grupa ljudi. Svira glazba. Čuje se žamor. Ne pamtim tako živo i veselo okupljanje u mojoj ulici. I tada se sjetim Anine priče o stablu. Pa od kada se ljudi okupljaju i sviraju kada se sadi stablo? Brzo se popnem u stan, otrčim u svoju sobu i pojurim na prozor, Prizor koji sam ugledala zaustavio mi je dah. Točno nasuprot mojeg prozora stajalo je plavo stablo!

Na samim počecima ove priče upoznajemo djevojčicu Mateu koja živi u jednoj splitskoj ulici. Bila je to sasvim obična ulica sve dok jednoga dana u nju nije postavljeno neobično, prekrasno Plavo stablo. Matea je bila oduševljena. Uživala je u svom novom pogledu kroz prozor, svima se rado hvalila da živi u ulici s Plavim stablom, ulici koja je zbog stabla postala posebna i drugačija od drugih.

Pogled kroz prozor moje sobe više nije obični pogled na zgradu i prometnu ulicu. Sada moj prozor gleda na Plavo stablo. Stablo koje nikada nijedna ulica nije imala. Nitko nema takav pogled. Nigdje!

Plavo stablo je postalo dio njena života i Matea je bila jako sretna. Sve dok jednoga dana nije stigla jako tužna vijest. Zbog izgradnje  autobusne stanice Plavo stablo moralo je biti srušeno. A Mateina ulica postati će opet obična ulica..

Nisam mogla gledati kako ga ruše. Ležala sam na krevetu, slušala zvuk bušenja i lupanja i dlanovima pokrivala uši da ne čujem.

Moj prozor sada gleda na autobusnu stanicu. Kako dosadno! I bučno! Nestalo je čarolije koju je stvaralo Plavo stablo.

Stablo koje je uveseljavalo mnoge bilo je maknuto i spremljeno negdje gdje ga nitko nije vidio... No, nekoliko mjeseci kasnije prijatelj iz razreda Matei je rekao radosnu vijest. Plavo stablo ponovo se vraća, na jednu lijepu livadu gdje će ga ljudi opet moći vidjeti.

Priča o Plavom stablu lijepa je, umjetnička slikovnica u kojem se čitatelji upoznaju s djelom likovnog majstora Vaska Lipovca. Volim takve  edukativne slikovnice, koje na nenametljiv način uvode čitatelje u sasvim novi svijet. Priča o stablu podsjeća nas koliko vedrine i posebnosti u naš život unosi umjetnost, uči nas cijeniti ju i o njoj razmišljati.  Potiče na daljnje istraživanje..

Ilustracije su upečatljive i vrlo zanimljive ako i cijela priča.  Svakako pročitajte ovu priču, a ukoliko možete i posjetite Plavo stablo.


DOB: 4+

tvrdi uvez,  44 str.

Autorica: Anita Kojundžić Smolčić

Ilustracije: Hana Lukas Midžić

Izdavač i cijena: Iris Illyrica, 2021. – 110,00kn

Primjedbe

Popularni postovi