ZLATNE ANDERSENOVE BAJKE


Čitanje bajki, onih klasičnih, uvijek me vraća u djetinjstvo. Sjećam se kada sam za šesti rođendan na dar od roditelja dobila veliku zbirku Najljepših bajki svijeta, koja se sva raspada od čitanja ali ju još uvijek brižno čuvam. Sjećam se koliko puta sam ih tražila da mi čitaju Kresivo, Kraljevnu na zrnu graška,  Snježnu kraljicu, Djevojčicu sa šibicama i koliko sam plakala kada bi se mala sirena pretvorila u morsku pjenu… uz klasične bajke zavoljela sam čitanje. One se mu uvijek vodile u neki drugi čarobni svijet.

I iako su danas našoj djeci dostupne i neke druge, zaista divne, modernije slikovnice, u kojima se princeza sama izbori za sebe, i u kojima vitezovi nisu uvijek hrabri, a problemi s kojima se likovi suočavaju nisu vještice, zmajevi i ostali negativci, ipak volim s vremena na vrijeme zalutati u svijet bajki uz koje sam ja odrastala. I zato sam uvijek u potrazi za dobrim zbirkama bajki.

Knjiga koja je nedavno stigla na naše police Zlatne Andersenove bajke, objavljena povodom 215. obljetnice njegova rođenja, osvojila me svojim sadržajem i raskoši. Jako mi se svidjelo što knjiga osim onih dobro mi poznatih bajki, sadrži i neke koje do sada nisam čitala. Trideset i sedam pažljivo odabranih, divno ilustriranih bajki, divno su štivo za svakog bajkoljupca, ali i one koji će to tek postati.


Na samom početku knjige nalazi se sadržaj, jako mi se svidjelo što uz naslov svake bajke stoji i godina kada je napisana.

Popis bajki: Kresivo, Veliki i Mali Nikola, Postojani kositreni vojnik, Majka Bazga, Kraljevna na zrnu graška, Cvijeće male Ide, Palčica, Rajski vrt, Slavuj, Heljda, Mala sirena, Leteća škrinja, Crvene cipelice, Carevo novo ruho, Zvono, Svinjar, Sjena, Snježna kraljica, Ružno pače, Pastirica i dimnjačar, Zaljubljeni, Djevojčica sa šibicama, Posve je istinito, Djevojčica koja je stala na kruh, Kasica prasica, Patuljak kod trgovca, Pero i mastionica, Zujak, Skakač, Budalasti ivica, „Nešto“, Leptir, Što stari radi uvijek je ispravno, Krastača, Bogalj, Vrtlar i njegov gospodar i Puš i ružino drvo. Prekrasne bajke, iako priznajem, neke nisam nikada do sada čitala…

Tu je i uvod Polonce Kovač u kojemu možete pročitati neke zanimljivosti o životu Hansa Christiana Andersena, njegovu pisanju te o tome zašto su važne Andersenove bajke…


Ova divna, luksuzna zbirka sadrži prekrasne bajke uz koje smo odrastali i mi, generacije prije i nakon nas.. bajke uz koje smo sanjali, plakali, učili. Jer ove bajke ne završavaju uvijek sretnim završetkom, baš kao što ni stvarni život nije uvijek takav, ali nas uče da postoji i dobro i zlo, da se ružno pače ponekada pretvori u labuda, da ljepota ne ide uvijek pod ruku s dobrotom. U svom životu svi kad tada upoznamo i dobre vile i kraljevne, i mudre bakice i ohole maćehe, i prosjake i bogataše. A ove bajke pomažu nam da ih bolje razumijemo i samim time da boje razumijemo i svijet oko sebe.

I zato vam od srca preporučam ovu zbirku. Neka i vaša djeca s vama ili sama urone u ovaj čarobni svijet i nauče kako su i suze i smijeh sasvim normalni, da se hrabrost cijeni ali da ponekada treba znati odustati. Neka uz bajke nauče kako je život ponekada veseo, ponekada tužan, te kako nam pruža bezbroj mogućnosti izbora. A najviše od svega, neka nauče maštati i uživati u svemu što im se nudi.


DOB: 6+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 383

Prijevod: Mladen Jurčić

Ilustracije: grupa ilustratora

Izdavač i cijena: Mozaik knjiga, 2020. – 249,90 kn


 

Primjedbe

Popularni postovi