VJEŠTICE


Teško mi je sjetiti se kada sam točno prvi puta zakoračila u svijet Roalda Dahla. Sjećam se koliko sam uživala čitajući Matildu i Charlija i tvornicu čokolade, sjećam se i kada sam prvi puta gledala filmove snimljene prema tim knjigama, one zabave i oduševljenja. Vještice su knjiga koja mi je iskreno prošla ispod radara i zato sam sada bila oduševljena kada sam ju ugledala u izdanju Znanja. Jedva sam čekala početi s čitanjem. Što da vam kažem, počela sam i završila u jednom čitanju – i uživala. Vratila se u djetinjstvo, dobro nasmijala.

Ovo je priča o vješticama. Ali ne onim izmišljenim vješticama koje lete na metli, nose crne vještičje šešire i plašteve, nego o pravim vješticama. O podlim, lukavim stvorenjima koja žive među nama i žele uništiti svu djecu i o Vrhovnoj velevještici, toliko strašnoj i moćnoj da vas može spržiti svojim pogledom.


Ovo je priča i o jednom dječaku i njegovoj baki koji su odlučiti stati na kraj tim stvorenjima i spasiti svu djecu svijeta. No to nikako nije lak posao….

Evo što biste najvažnije morali znati o PRAVIM VJEŠTICAMA. Slušajte vrlo pažljivo. Nemojte to nikada zaboraviti. PRAVE VJEŠTICE: odijevaju se u običnu odjeću i izgledaju gotovo sasvim poput običnih žena. Žive u običnim kućama i rade OBIČNE POSLOVE. Zato ih je tako teško uloviti. PRAVA VJEŠTICA mrzi djecu crvenom, vrućom, ljutom mržnjom koja je ljuća, vruć i crvenija nego bilo koja mržnja koju biste mogli zamisliti.

Nakon što mu ispriča sve što zna o vješticama i njihovoj podmuklosti, dječak i njegova baka nađu se u hotelu u kojem se upravo održava veliki skup vještica Engleske. Igrom slučaja dječak se nađe zatvoren u velikoj dvorani u kojoj se skup održao i na vlastite uši čuje podmukao plan tih zlica. Vještice ga  nanjuše i pretvore u miša. Da, pravog malenog mišića s dugačkim repom. On im šmugne i zajedno sa svojom bakom skuje plan kojim će vješticama i njihovoj velevještici stati na kraj…


Duboko sam udahnuo i počeo govoriti. Ispričao sam kako sam svratio u dvoranu i sakrio se iza paravana da bih ondje dresirao miševe. Ispričao sam o natpisu na kojem je pisalo „Kraljevsko društvo za sprečavanje okrutnosti prema djeci“. Ispričao sam joj kako su žene ulazile i sjedale na mjesta i o maloj ženi koja se pojavila na pozornici i skinula krinku. No kad samo joj trebao opisati lice ispod krinka, jednostavno nisam mogao naći prave riječi.

Ako još (poput mene) niste čitali ovaj roman za djecu, ne želim vam otkriti sve pojedinosti, više ćete uživati ako to napravite sami. Ja ću vam samo još reći kako su Vještice roman za djecu koji će ih očarati – kao i vas starije koji volite zaroniti u svijet knjiga za djecu. Svojom duhovitošću i samom pričom zavući će vam se pod kožu i nećete željeti da priča završi. Tu su  još i odlične ilustracije koje upotpunjuju cijeli doživljaj.

Ovo je jedna od knjiga koje obavezno morate pročitati. Klasik koji vam od srca preporučam. 😊

 

DOB: 8+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 216

Autor: Roald Dahl

Ilustracije: Quentin Blake

Prijevod: Nika Radić

Izdavač i cijena: Znanje, 2020 . - 99,00kn 

 

Primjedbe

Popularni postovi