PREDSTAVLJANJE ILUSTRATORICE: MARSELA HAJDINJAK

 




U divnim ilustracijama Marsele Hajdinjak uživala sam u brojnim slikovnicama. Bogate, bajkovite, pune detalj i boja jednostavno vas zovu da ih proučavate što duže, uronite u njih. Marsela Hajdinjak definitivno mi je jedna od dražih hrvatskih ilustratora i njen rad zaista jako volim. Iz tog razloga dolje u tekstu donosim vam intervju s divnom Marselom. 

Uživajte! 

Kako izgleda sam proces ilustriranja, gdje crpite inspiraciju?

Često odlazim u prirodu koja je definitivno moj najveći izvor inspiracije. Tada fotografiram, hvatam u kadar neke lijepe scene, zanimljive kompozicije i tako bilježim ljepotu koja mi onda u trenucima kad stvaram može poslužiti kao kao ključ za ulazak u neku novu ilustraciju.
Inspiriraju me često i umjetnička djela, uglavnom to mogu biti baš različiti umjetnički mediji. Uživam u svemu što je lijepo...

Proces ilustriranja nastaje već u glavi i prije nego sjednem za radni stol. To može biti kod pranja suđa, guljenja krumpira i obavljanja kućanskih poslova, možda pod tušem ili negdje u vožnji tramvajem.. bilo gdje zapravo.., Onda slijedi praktični dio koji nekad bude lagan i jednostavan, a nekad čak frustrirajući u traženju najboljeg rješenja. U procesu stvaranja uvijek ide klasični postupak, a to je prvo izrada skice, pa onda koloriranje. Nekad radim direktno bojom, ali češće ipak prvo skiciram.

Koji su glavni problemi, a koje dobre strane s kojima se susrećete u svom poslu?

Dobra strana koju susrećem u svom poslu je uživanje u onome što radim. Doslovno se izgubim u stvaranju i to mi donosi veliki mir. Sati prođu kao minute, a ja u tim trenucima ne poznajem nikakve probleme koji obično muče sva ljudska stvorenja. Jednostavno nemam nikakvih briga tada. Osim toga uvijek sam uživala u tome da nešto stvorim vlastitim rukama. 

Loša strana posla ponekad je vezana uz otezanja oko isplate honorara i uz ljudski faktor uglavnom, a to stvara stres. Nekad završni rokovi znaju biti stresni jer su prekratki i ilustratoru se daje premalo vremena za posao koji treba napraviti. Kad ugovaram posao moram jako dobro odvagnuti što mogu, a što ne mogu napraviti i u kojem roku mogu završiti posao. Iskustvo koje sam stekla kroz dugi niz godina u ovom poslu je ipak velika prednost.

Na čemu trenutno radite?

Nakon što sam 1.9. završila rad na Andersenovoj slikovnici Palčica, koja mi je bila dosta zahtjevna, sad trenutno radim na jednoj posve drugačijoj temi. Radi se o krasnoj priči o jednoj bubamari, pa sad crtam bube i guštam!

Što volite čitati, kako izgleda vaš ritual čitanja?

Čitam svašta, a često uzimam knjige i po preporuci. Upravo sam završila s čitanjem znanstvenofantastične trilogije Margaret Atwood (Gazela i Kosac, Godina potopa, Ludi Adam) i skroz me je oduševila! Sad sam počela čitati roman Michaela Houellebecq-a, Serotonin. Priča je to o čovjeku, izgubljenom u modernoj civilizaciji koji umire od tuge. 

Vaše najdraže slikovnice?

Najdraža slikovnica, bila i ostala, mi je Ježeva kućica, Branka Čopića, a jako mi je draga i Fantastične leteće knjige Williama Joyce-a. Među dražim slikovnicama mi je i Grga Čvarak kojeg je ilustrirao divni Tomislav Torjanac, ili slikovnica Shel Silversteina, Drvo ima srce. Jako mi je draga slikovnica Medvjed i gitara, Ludwiga Bauera sa predivnim ilustracijama našeg vrhunskog ilustratora, sad već pokojnog, Mladena Veže. Našlo bi se tu još podosta krasnih slikovnica kad bih nastavila nabrajati...

Neka poruka za čitatelje?

Ljudi,čitajte! Ako niste otkrili ljepotu čitanja, još uvijek stignete. Čeka vas puno divnih knjiga, bogatih i zanimljivih priča koje će vam oplemeniti i uljepšati život! 


Primjedbe

Popularni postovi