KNJIGA O STRAHU

 


Nova knjiga izdavača Školske knjige vrlo me ugodno iznenadila. Na prvi pogled izgledala mi je vrlo zanimljivo i silno sam željela zaviriti... Knjiga je nedavno stigla na naše police i od tad ju redovito listamo, čitamo i pregledavamo. Jakob je još malen ali rado gleda ove neobične ilustracije i ispituje me o svemu što vidi. :)

Knjiga je podijeljena u 12 poglavlja, i svako se može čitati zasebno. Možete ih čitati po redu ili preskakati. Glavni lik ove slikovnice je Strahimir koji nas vodi na putovanje upoznavanja straha.

  • Tko sam ja?
  • Što činim tvojem tijelu?
  • Svi me poznaju, ali svatko se boji u drugo vrijeme i na drugi način.
  • Noćne more
  • Mogu li se životinje bojati?
  • Neustrašivi
  • Ljutnja prerušena u strah.
  • Strah može biti povezan s mjestom.
  • Različita vremena donose različite strahove.
  • Ugodan strah
  • Čudovišta i duhovi


Ja sam osjećaj. Jedan od četiriju najstarijih osjećaja na svijetu. Osjećaje ili emocije ne možete izraditi od lego – kocaka niti oblikovati plastelinom. Osjećaji su vaše reakcije na događaje oko vas. Svi imaju osjećaje. Utječu na vaše raspoloženje, a stari su koliko i čovječanstvo. Primjerice, najbolji prijatelj učini nešto smiješno. Smijete se sve dok vam suze veličine dinje ne pojure niz lice. Ne možete se prestati smijati. Tako se ponekad ponašamo kad osjećamo radost! I riječ „emocija“ potječe iz latinskog jezika, od riječi movere ( e- motio), što znači pokrenuti. Emocije ili osjećaji nas pokreću. Drhtimo od straha, previjamo se od smijeha, lice nam se grči od tuge ili se tresemo od ljutnje.

Za početak možete pročitati o tome što je uopće strah, korijen riječi strah i fear (engl.strah). Objašnjena je anksioznost te je navedeno kako strah nazivaju na drugim jezicima. Strah je predstavljen kao mali ili velik crni kružić koji komentira navode iz knjige. Nisu svi strahovi isti, niti se u istim kulturama boje istih stvari. I u raznim povijesnim razdobljima ljudi su se bojali različitih stvari.


Objašnjeni su urođeni i naučeni strahovi, naše reakcije kada se bojimo, funkcija amigdale, noćne more, životinjski strahovi, načini kako se nositi sa strahom.. Također, strah nas upoznaje i sa svojim prijateljima – radosti, tugom i ljutnjom, objašnjava što su emocije i kako one funkcioniraju.  

Ilustracije knjige su neobične i zabavne, u samo nekoliko boja. Posebno su mi se svidjeli zabavni stripovi u kojima su dodatno prikazani i pojašnjeni pojmovi o kojima se u knjizi govori, a tu su i zabavne pjesmice, šale i prazne stranice namijenjene za kreativno izražavanje na temu straha.

Jako mi se svidio ovaj spoj knjige, slikovnice, stripa i crtanke. Mislim da su ovakve knjige pravo malo bogatstvo i da njihovim čitanjem dijete usvaja puno toga. A pri tome se i zabavlja. Emocije su, pa tako i strah, sastavni dio našega života i odlično je što postoje knjige koje ih s lakoćom približavaju djeci. Iako je knjiga namijenjena mlađim čitateljima, smatram da je odlično štivo i za nas starije. Jer kao što i u samoj knjizi piše, odrastanjem ne nestaju naši strahovi, oni se samo mijenjaju. I to je poruka koju također treba prenijeti djeci – i odrasli se boje, možda ne mraka ili zvuka usisavača, ali sigurno su u strahu za njih, svoju djecu. Strah je normalna i poželjna emocija koja nas u jednom obliku čuva od opasnosti i da nema njega vjerojatno ne bi bilo ni nas.

Astronauti muku muče, nervoza ih dolje vuče. Teško je popiti čak i vodu u njihovom svemirskom brodu.

Za ovu knjigu imate moje velike preporuke, definitivno će vam se svidjeti! 


 

DOB: 9+

Tvrdi uvez, 200 str

Autorica: Milada Rezková

Ilustracije: Lukáš Urbánek, Jakub Kaše

Prijevod: Vedran Pavlić

Izdavač i cijena: Školska knjiga, 2020. – 139,00kn

Primjedbe

Popularni postovi