POSVE NORMAN I GITINA BRIGA

 

Dvije slikovnice koje već dugo gledam i stoje mi na wish listi nedavno je za nas pripremila ekipa iz Profila. Posve Norman i Gitina Briga divne su slikovnice koje govore mentalnom i emocionalnom zdravlju djeteta. U ovom serijalu postoje još dvije slikovnice  Raviˈs Roar i Meesha Makes Friends. Za koje se također nadam da će biti prevedene. 😊

Posve Norman

Norman je oduvijek bio normalan

-        posve normalan.

Dok mu jednoga dana…

… nisu narasla krila.

 Prva slikovnica iz ovog serijala. U slikovnici pratimo priču o sasvim običnom dječaku Normanu kojemu su jednoga dana izrasla krila. Divna, velika, šarena krila koje je odmah isprobao. Kako li je samo bilo divno letjeti. No imati krila nije normalno te je Norman odlučio sakriti ih. Spremio je svoja divna krila pod pernatu, zimsku jaknu koju više nije skidao.  Jednostavne stvari koje je Norman radio sada su postale komplicirane. Zamislite da cijeli dan provedete u zimskoj jakni. Da se po vrućem danu morate u njoj igrati, da se u njoj kupate… Norman je silno želio skinuti jaknu u kojoj se osjećao normalno samo kad je kišilo, ali nije želio da drugi vide njegova krila. Bio je tužan i nesretan zbog nečeg tako lijepog. A onda je jednoga dana ugledao ptice kako slobodno lete. Polako, na nagovor svojih roditelja, skinuo je svoju jaknu, raširio krila i poletio! Nije bio jedini. Mnoštvo djece u debelim jaknama povelo se za njegovim primjerom i odjednom je nebo bilo puno djece. Sretne djece s prekrasnim šarenim krilima.

Shvatio je da ništa ne znači

biti posve normalan…

Ali da je on posve Norman.

A upravo tako treba i biti.

Ova divna priča govori nam o različitost i slobodi. O roditeljskoj potpori. Ponekada je teško drugima pokazati svoje najljepše osobine zbog straha od odbacivanja. Djeca, a pogotovo teenageri, sklona su potisnuti ono nešto što ih čini drugačijima od drugih kako bi se uklopili u društvo zbog straha od odbacivanja. A to je ono najgore. Jer svi želimo negdje pripadati. Ali želimo pokazati i svoju individualnost, sve ono što nas čini drugačijima od drugih. Tu dolazimo do roditeljeve uloge. Smatram kako je važno odgojem poticati djecu da nam se povjere u svojim zabrinutostima, učiti ih kako je važno poštivati tuđe različitosti, te kako biti empatičan, tolerantan i hrabar pokazati ono što znaju i mogu.

 

GITINA BRIGA

Gita je bila posve sretna

dok jednoga dana…

…nije otkrila Brigu.

 Gita je lijepa, bezbrižna i sretan djevojčica. No jednoga dana, igrajući se u svome vrtu Gita je otkrila Brigu. U početku, to je bila jedna sasvim mala Briga koju je Gita jedva primjećivala. No Briga je neprestano pratila Gitu i s vremenom je postajala sve veća i veća. Gita je ubrzo postala vrlo zabrinuta, a Briga je postala golema i ometala Gitu u svemu što je voljela.

Gita više nije mogla ni o čemu drugome

razmišljati i činilo joj se da više

nikada neće biti sretna.

Jednoga dana u parku dogodilo se nešto što Gita nije očekivala. Naime na klupici je sjedio dječak koji je izgledao jednako tužno kao i Gita. Nad njim je također bio jedan mali oblačak – Briga. Gita je shvatila da nije jedina koja ima brigu koja ju prati. Pitala je dječaka što ga muči i dok su razgovarali o tome što ih brine njihove su se brige počele smanjivati i nestajati.

I tako je to sa svim brigama. Što ih više potiskujemo u sebi i šutimo o njima one postaju sve veće, sve više o njima razmišljamo dok nas potpuno ne preplave. Brige su u stanju potpuno okupirati naše misli tako da ne znamo kako krenuti dalje i što učiniti. I ovdje je, kao i u većini problema razgovor s nekim najbolji lijek za polazak ka rješenju. Jer brige imamo svi, ako ih podijelimo s drugima biti će nam lakše i vjerojatno ćemo ih brže i bezbolnije riješiti.

Ova slikovnica može vam poslužiti kao odličan predložak za razgovor s djetetom o tome što ga zabrinjava, koje su njegove brige. Ponekada, pogotovo kada su mlađi, djeca ne znaju verbalizirati svoju brigu. Tada je bitno biti vrlo strpljiv i suosjećajan u razgovoru s njima. Pružiti im ljubav i pokazati ima da smo tu za njih u svakom trenutku.

Obje slikovnice prekrasne su i vrlo kvalitetne. Nadam se da će ih biti još. Jer u današnjem svijetu jako je važno poticati djecu da se hrabro suoče sa svime što ih muči. Naučiti ih da bježanjem od problema on neće nestati, samo će postati još veći i strašniji. Ali da smo i tada mi roditelji tu za njih. Njihova sigurna luka, oni kojima se mogu povjeriti u svakom trenu, dobrom i lošem.  Da s nama mogu razgovarati o svemu, a mi ćemo im biti podrška.

Osim teksta i poruke koje sadrže, slikovnice su me oduševile svojim ilustracijama. Nijanse sive kojima dominiraju žuta, plava i roza. Jednostavne, a tako upečatljive i jasne. Prekrasne.

Za obje slikovnice imate moje velike preporuke. Bravo Profil, ovakve slikovnice su pun pogodak.

 

DOB: 3+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 36

Autor i ilustrator: Tom Percival

Prijevod: Ozren Doležal

Izdavač i cijena: Profil, 2020. – 69,00kn

Primjedbe

Autor Biserka Šimunić, rekao je…
Pozdrav svima. moje ime je LUCIJA i voljet ću podijeliti svjedočanstvo s vama. prije nekoliko mjeseci moj me čovjek napustio zbog druge dame. Jako ga volim i sve o čemu sam mogla razmišljati bilo je samoubojstvo. Pokušao sam na nekoliko načina, ali niti jedan nije uspio. Odlučio sam čitati putem interneta i čitati o čarolijama i čarolijama. Pokušao sam, izgubio sam puno novca, ali to je bio isti rezultat. Gotovo sam odustao dok nisam upoznao DR ALABU čaroliju Caster koja me uvjerila u uspjeh i pročitao sam komentare ljudi na njegovoj web stranici. Bio sam skeptičan kad sam ga kontaktirao jer sam izgubio puno novca. Dva tjedna, bacajući čarolije, moj se čovjek vratio u moju kuću ... Sada je moj čovjek vrlo poslušan i voli me više. Sada sam trudna 2 mjeseca i sretna sam što ga imam u svom životu. Savjetovao bih vam da se obratite ovom moćnom čarobnjaku za čarolije, koji mi je pružio drugu priliku za sreću i ljubav, isprobao sam nekoliko čarolija i nijedna nije uspjela. Ako vam netko može pomoći vratiti ljubav i voditi vas u potrazi za životnim rješenjima, to je on. Obratite se DR ALABI izravno na -Email- (dralaba3000@gmail.com), možete ovog velikog čovjeka napisati na whatsapp s ovim: +2349071995123.

Popularni postovi