JEŽEVA KUĆICA 2

 

Slikovnica koja je obilježila moje djetinjstvo upravo je legendarna Ježeva kućica, autora Branka Čopića. Još uvijek se sjećam trenutaka kada su mi je roditelji čitali, a vrlo brzo sam ju naučila i napamet.. koliko sam voljela (i dan danas ju volim) govori i to da sam kao dijete imala nekoliko primjeraka slikovnice jer su se raspadale od čitanja..

Danas, puno godina kasnije s veseljem sam otkrila da je gospođa Ljiljana Babac napisala nastavak priče o Ježurku Ježiću i s nestrpljenjem sam čekala vidjeti o čemu se u Ježevoj kućici 2 radi.

I ovoga puta glavni likovi su upravo jež i lija. Svi znamo kako su završili vuk, medo i divlja svinja, te se ovoga puta u njihovim ulogama nađu vjeverica, srna i sova.

Na samom početku priče Jež poziva Liju na ručak u svoju kućicu. Lija  naravno dobiva Ježevo pismo i s  veseljem prihvaća poziv. Redi se sprema i napokon stiže u uredu Ježurkovu kućicu. I prije nego sjednu za stol Lija dobije naredbu obrisati noge i stresti snijeg s krzna.

Slušaj lijo, ti jesi mi draga,
no još mi je draži moj lijepi dom,
pa sve što sad slijedi, bit će po mom.
-Lijepo te molim:-Stoj tu gdje jesi!
Sad hrpu snijega sa krzna stresi.
Ako te još zamoliti mogu;
sagni se dolje i obriši nogu.
Dugo sam redio, do sitnih sati,
u svakoj me bodlji reuma pati,
krečio zidove, namještaj slag'o,
glancao srebro i ostalo blago.
Tkao sam tepihe od suhog lista,
oprao prozore da se sve blista.
Stoga te lijo iskreno molim,
poštuj ono što najviše volim!
Lija u čudu podiže uha:
-O, ježu dragi da sam bar gluha!
Ta tvoja kuća opet me mori,
hvališ ju stalno k'o da su dvori.
Moja je kuća kamenog zida,
pa ni ja zbog nje baš nemam stida.

Sve to čule su vjeverica, srna i sova i počele se čuditi ježu i hvaliti se kako one nemaju kuće, te kako nikako nema smisla gubiti vrijeme i mučiti se s pospremanjem.

I ovoga puta jež daje mudar odgovor o važnosti čuvanja vlastitog doma a vjeverica, srna i sova, izgubile su i ono malo što su imale i sad lutaju šumom u potrazi za domom.

Ježeva kućica 2 jednako kao i Čopićeva Ježeva kućica  naglašava ljubav prema domu. I ovoga puta Ježić se najsretnije i najsigurnije osjeća u svome domu, mjestu koje marljivo redi i u kojeg ulaže puno truda. Ne mari za mišljenje drugih i ujedno šalje svim važnu poruku -  cijeni i pazi ono što imaš.

Nama je ova slikovnica jako simpatična, a posebno nam se svidio kraj i divna ilustracije Ježurke udobno smještenom u svom krevetiću. Točno mogu zamisliti kako vani u šumi vije hladan vjetar i sniježi, kako ohola vjeverica, srna i sova sjede na hladnoći i drhuture, a Ježurka udobno smješten u svom toplom krevetcu sniva slatki san. 😊


DOB: 2+

UVEZ: tvrdi

Autorica: Ljiljana Babac

Ilustracije: Nikolina Zanetti

Izdavač: Grad Pakrac 2020.

Primjedbe

Popularni postovi