MITOLOGIJA - ZGODE SLAVENSKIH BOGOVA



Mitologija mi je uvijek bila zanimljiva i rado sam slušala mitove, legende i sve ostale fascinantne priče – kao što ih rado slušam i čitam i danas.  Kasnije sam pohađala Klasičnu gimnaziju pa sam jako dobro upoznala grčka i rimska božanstva i junake i njihove mitove. A onda je neki dan na naša vrata stigla i ova divan knjiga i vrijeme je bilo pobliže upoznati i slavensku mitologiju. Jedva sam dočekala započeti s čitanjem! I znate što? Oduševila sam se.

Prvo mi se jako svidjelo ovo drvo na početku same knjige napravljeno paprecut tehnikom. Nadala sam se da ću naići na još koju stranicu napravljenu paprecutom ali nisam, no listajući knjigu dalje sve su mi se više i više svidjele same ilustracije. Posebne su. Prevladavaju crvena, plava, crna i zelena i pravi je užitak gledati kako je ilustratorica priče divno dočarala putem samo nekoliko boja.
Knjiga se sastoji od pet krasnih mitskih priča – Mit o stvaranju svijeta, Mit o stvaranju čovjeka, Božanski dvoboj, Božanski  konj iz Arkone i Stablo svijeta. Svaka od priča prekrasno je napisana i ilustrirana.


Knjiga započinje pričom o stvaranju svijeta, uvodeći nas u odnos bogova Peruna i Velesa koji su iako moćni sami po sebi bili nedovoljno moćni da sami stvore svijet. Sve dok nisu udružili snage. Zajedno su stvorili i četiri strane svijeta – istok, zapad, sjever i jug. No,Veles je bio vrlo tašt bog i nikako mu se nije svidjelo što mora raditi zajedno s Perunom, te su nakon stvaranja svijeta podijelili mjesta svoje vladavine. Perun je vladao na nebu, a Veles ispod površine zemlje. 

Okrenuo se Veles i treći put i počeo vući boga na četvrtu stranu. Stigao je do ruba obale. Bio je tako blizu da bi se Perun jednim dodirom našao u vodi. Gurnuo ga je. Gurnuo je boga, ali je istodobno gurnuo kopno i povukao vodu. Tako su Veles i Perun odredili četiri strane svijeta: istok, zapad, sjever i jug.


Tada je na red došlo i stvaranje čovjeka. Jer svijet sam po sebi nije bio dovoljan. Bogovima je bilo dosadno i Veles je želio stvoriti nešto novo, nešto posebno. I stvorio je novu vrstu životinje koja je izgledala poput bogova – čovjeka. Perun nije bio time zadovoljan, te je odlučio čovjeku podariti nešto božansko – dušu.

I tako je nastao čovjek kojega su stvorila dvojica bogova Veles i Perun. Zato je čovjek za života morao služiti i Perunu i Velesu jer je bio njihovo zajedničko djelo. Tek nakon smrti čovjekovo tijelo odlazi u podzemno kraljevstvo, čiji je vladar Veles. Duša pak, koju je čovjeku podario drugi bog – odlazi u Perunovo kraljevstvo.


Još su tri priče u knjizi – priča o dvoboju između Peruna i Velesa, priča o bogu Svetovidu i njegovom božanskom konju i zadnja, priča o stablu svijeta koja govori o tome kako je svemir bio nalik na stablo u kojemu su živjeli svi bogovi osim Velesa. On je živio u njegovu korijenju, gdje je čuvao duše na zelenim pašnjacima. 

Svih pet priča prekrasno su ispričane i ilustrirani i pravi je užitak čitati ih i gledati. Jako mi je drago što sam se upravo kroz ovu knjigu upoznala sa slavenskom mitologijom.

Na kraju same knjige nalazi se i malo kazalo bogova slavenske mitologije, a spominje se i stari duh Banik o kojem također možete pročitati u ovoj knjizi.

Smatram da je ova prekrasna knjiga odličan dodatak svakoj kućnoj biblioteci jer u sebi krije divne prikaze svijeta u kojeg su vjerovali naši predci. Vjerujem da će te se knjizi oduševiti i vi jednako kao i vaši klinci.

Možete ju pronaći na web – shopu Školske knjige, te u njihovim knjižarama. Uživajte!

DOB: 5+

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 80

Autorica: Melania Kapelusz

Ilustracije: Ewa Poklewska – Kozietto

Prijevod: Adrian Cvitanović

Izdavač i cijena: Školska knjiga, 2020. – 119,00kn

Primjedbe

Popularni postovi