ADRIANA SE VRATILA



Na moru nas je pronašla nova slikovnica koju je izdao Aqua Maritime. I oduševila nas.. Divna, inspiracijska priča i čarobne ilustracije fantastično se nadopunjuju i čine prekrasnu cjelinu koju je užitak čitati i gledati. Mi ju nosimo sa sobom na plažu i maštamo o tome da i mi ugledamo ovo divno morsko biće.

Ovo je priča o maloj Mare, djevojčici koja je jednoga jutra na plaži pronašla biće koje ju je u prvi trenutak preplašilo, a zapravo je taj susret obilježio cijeli njen život.

Na samom kraju plaže, nešto ili netko ležao je među oblutcima. U prvi tren, djevojčica se prilično prestrašila. Pomislila je da se radi o čovjeku, ali nijedan čovjek nema tako sjajno, blistavo krzno, a sasvim sigurno nema ni peraje. „Ma što je ovo?!“ upitala se mala Mare. Čule su je samo ribe, a one joj nisu mogle odgovoriti. Nikad prije nije vidjela slično biće, ali zapamtila je priče o morskom čoviku - kako su ga zvali na otoku, ili sredozemnoj medvjedici - kako su ovu životinju zvali u školi ili o tuljanima - kako su ih zvali manje-više svi.


Priča je jednostavna, mala Mare jednoga jutra na plaži blizu svoje kuće pomaže sredozemnoj medvjedici i njenom mladuncu vratiti se u more. Daje joj najljepše ime na svijetu - Adriana, i od toga dana cijeli život čeka na obali povratak svoje prijateljice. Na žalost, godine su prolazile, Mare je postala sve starija a medvjedica nije došla. Jednoga dana, Mare je dobila unuka, dječaka s očima blistavo zelenim, sjajno modrim, srebrno sivim, baš u bojama sinjega mora, kojeg naziva Adrian po njenoj staroj prijateljici sredozemnoj medvjedici. Adrian odrasta i kada god dođe na otok posjetiti baku Maru ne prestaje šetati plažom i gledati u more u nadi da će se vratiti Adriana iz priče koju mu je Mare ispričala. Često je Adrian medvjedicu zamijenio s nečim drugim. Ponekad roniocem, a ponekad smećem kojeg su ljudi bacili u more. Zajedno s bakom i roniocem koji ga je upozorio o tome koliko zla ljudi nanose moru, Adrian čisti plažu i stavlja znak o zabrani brze vožnje za motorna plovila. I znate što? Jednoga jutra, dok je još trljao pospane oči, Adrian je ugledao nešto s prozora. Ne varate se. Bila je to Adriana koja se na kraju priče ipak vratila.

Prekrasna mi je ova priča, protkana legendama o morskom čoviku i moru. Veliki sam ljubitelj mora i uvijek sam voljela slikovnice i priče u kojima je more glavno mjesto zbivanja. Jako me rastužuje kad vidim koliko se ljudi neodgovorno ponašaju prema moru i njegovim stanovnicima, uopće ne vodeći brigu i zato pozdravljam ovakve edukativne slikovnice koje će pomoći malenim glavicama da već od najmlađe dobi počnu voditi brigu o svom okolišu. Ovo je malena knjiga s velikim porukama koje već sada pokušavam prenijeti svom mališanu.


 Iskreno se nadam ( a urednica slikovnice, Mila Bulimbašić Botteri rekla je da je to moguće ukoliko zavolimo ovu slikovnicu) da će ova slikovnica dobiti svoje nastavke u kojima ćemo moći čitati o ljepotama naše obale. Slikovnicu o Adriani trenutno možete kupiti u svim trgovinama Aqua Maritime diljem naše obale.

Slikovnicu je napisala renomirana hrvatska književnica Olja Savičević Ivančević, a u nastavku teksta donosim vam i priču o tome kako je slikovnica nastala.

“Iz Aque su me pozvali da osmislim priču za najmlađe, priču za buduće čuvare prirode i mora koji tek uče i čitati i plivati. U pričama poput ove, baš kao i u stvarnosti, more, koje toliko volimo i koje je dom svim onim čudesnim morskim kreaturama, pa tako i morskim medvjedicama, čisto je samo ukoliko postoje ljudi koji o moru brinu.
A kako je nastala priča? Skupilo se, zapravo, već poprilično godina otkad sam se prvi put srela s Adrianom. Tada je to bila maskota Mediteranskih igara u Splitu, stilizirana figurica morske medvjedice koju mi je poklonio otac i ispričao mi o kojoj se prekrasnoj i rijetkoj životinji radi. Odrasla sam u kući blizu mora u Kaštelanskom zaljevu i to more, koje je meni bilo najdraže na svijetu, jer za bolje nisam znala, bilo je mutno i zagađeno. U njega morska medvjedica Adriana, ljubiteljica čistih mora, nije svraćala niti u pričama. Svejedno sam je katkad tražila pogledom, jer sam kao i sva ondašnja djeca vjerovala da mora jednom svratiti i u naš Zaljev. U međuvremenu sam, valjda, oplovila ili obišla gotovo svaki jadranski otok, hrid i obalu, zavirila i u neke podvodne špilje, susrela se na razne načine s raznim morskim stvorenjima, ali nikad nisam ugledala ništa slično Adriani, koja je u ovim krajevima prerasla u mitsko biće.
Ipak, ostala je moja omiljena maskota, nešto sasvim privatno, autentična igračka, kao i lik iz lokalne usmene predaje, pa mi je mogućnost da u suradnji s dizajnericom i ilustratoricom Imeldom Ramović sudjelujem u kreiranju njenog lika i napišem priču „Adriana se vratila“ o maloj morskoj medvjedici, došla kao ostvarenje one davne djetinje čežnje da je vidim izbliza.”

DOB: 3+

Uvez: tvrdi

Izdavač: Aqua Maritime, Zagreb 2019.

Autorica: Olja Savičević Ivančević

Ilustratorica: Imelda Ramović


Primjedbe

Popularni postovi