POLARNI EKSPRES

Ovo je prekrasna slikovnica božićne tematike. 


Jeste li kao dijete vjerovali u Djedicu? Kada ste prestali vjerovati? Ova priča govori upravo o vjeri u Djeda Božićnjaka. Naime, jedan dječak, koji je obožavao Božić na badnju večer čuje zvižduk vlaka. I dok svi u njegovoj kući spavaju, on shvativši da vlak upravo njega čeka, kreće na put prema Sjevernom polu. U vlaku se nalazi još djece, a sam vlak pun je čokolade i slatkiša. Nakon što napokon stignu na Sjeverni pol djeca ugledaju mnoštvo vilenjaka koji iščekuju dolazak Djeda Božićnjaka. Nakon što je stigao, Djedica izabere upravo dječaka s početka priče da zaželi prvi dar ovog Božića. Iako shvaća da može izabrati što god mu padne na pamet dječak zatraži zvončić s praporca. Dječak spremi zvončić u džep i zajedno s drugom djecom ostane gledati kako Djed odlazi na svoje putovanje. Kasnije, u vlaku na putu kući, dječak shvati da mu je džep poderan i da je izgubio dobiveni zvončić. Na božićno jutro njegova mlađa sestrica pod borom pronađe maleni paketić naslovljen na dječaka. I da, pogađate… u paketiću je bio upravo izgubljeni zvončić. Kada su ga zatresli, dječak i djevojčica mogli su čuti njegov prekrasan cilik ali njihovi roditelji ne. I upravo je u tome bila tajna zvončića… samo oni koji istinski vjeruju mogli su čuti…


Imao je na sebi pregaču od pare. Oko njega su lagano padale snježne pahuljice. Kondukter je stajao na vratima jednog vagona. Izvadio je iz džepa velik sat, a onda pogledao u moj prozor. Nazuo sam papuče i odjenuo kupaći ogrtač. Na prstima sam sišao niza stube i izašao van.


Ilustracije su naprosto divne, bajkovite i nekako tajnovite… baš onakve kakve trebaju biti. Ma samo ih pogledajte. Mogla bi ih uokviriti i staviti na zid. J A tek tekst i sama priča.. koliko god ilustracije bile krasne, ja sam se zaljubila u tu jednostavnost, magiju i čistoću koju nam sam tekst i priča nose.. nekako dok čitate možete osjetiti miris hladnoće, dodir pahuljica na koži, okus slatkiša i dječji ushit.


Znao sam da mogu dobiti sve što zaželim. Ali ono što sam ja zaželio nije bilo u golemoj vreći Djeda Božićnjaka. Najviše sam od svega želio srebrni praporac s njegovih sanjki.


Meni osobno se jako svidjela ova slikovnica… i priča i ilustracije… slike putovanja Polarnog Ekspresa su mi predivne.. i onaj magičan osjećaj koji budi u meni.. nekako sam se odmah prisjetila svog djetinjstva i koliko sam se veselila Božiću, svih običaja moje obitelji (koje i danas prakticiram.. J ) a najviše onog vjerovanja u Djedicu… priče koju su mi roditelji pričali i koju se veselim prenijeti svome sinu…. Priču o božićnoj čaroliji.  I da vas pitam - vjeruju li vaša djeca? 

Iako je slikovnica izdana davne 1985. prema njoj je tek 2004. napravljen animirani crtić u kojemu Tom Hanks ima šest uloga. J Crtić je zaista lijep i kod nas se obavezno gleda u ovom božićnom razdoblju…

DOB: 4 +

Uvez: tvrdi

Broj stranica: 30

Izdavač: Algoritam, Zagreb 2004.

Autor i ilustrator: Chris Van Allsburg

Prevoditelj: Zlatko Crnković


O AUTORU: Chris Van Allsburg (18.06.1949.) američki je ilustrator i pisac dječjih knjiga. Dobitnik je prestižnih nagrada „Caldecott Medals“  i  „Hans Christian Andersen Award“. Napisao je i ilustrirao dvadesetak knjiga a neke od njih su i ekranizirane – Jumanji, Zathura. Više o Chrisu pronađite na njegovoj stranici Chris Van Allsburg

Primjedbe

Popularni postovi