ABECEDA NEVOLJENIH

 

Već sam više puta čitala slikovnice o slovima i abecedi u kojima su glavni predstavljači slova upravo životinje, ali ovo je prva slikovnica koja u toj ulozi ima one pomalo nevoljene, neatraktivne i „strašne“, u svakom slučaju netipične za tu ulogu, životinje.

Abeceda nevoljenih definitivno će vas potaknuti da promislite o stereotipima koji se iz generacije u generaciju prenose s roditelja na djecu. I tako se na primjer umjesto nekog simpatičnog tigra na mjestu uz slovo „T“ našao jedan tvor (smetlar) O meni kruži glasina da nemam dobar miris. Čak su i djecu u vrtiću naučili da ja, da prostite, smrdim. I to je čista laž! Ovaj čovjek kojeg vidite, nažalost, radi posao koji mira i nije kriv, ali iako kad radi svoj posao sa smećem smrdi, nitko mu se ne ruga kao meni. A i kod nas, tvorova, poznata je ona da nitko sebi ne smrdi, pa bih molio da se i to uzme u obzir i da nas se više ne vrijeđa.


A tu je i moljac umjesto nekog simpa medvjeda, mačke ili majmuna, uz slovo M – Mislim da uvjerljivo vodim u tome kako me se riješiti. I doista, kad sam se rodio, mislio sam da mi ljudi plješću, a zapravo je to bio jedan od tisuću načina da me sliste s lica zemlje. Mama i tata su mi to na vrijeme objasnili jer mama je preživjela i ulje lavande a tata one odvratne ljepljive trake. Lijepo su mi objasnili kako da sačuvam živu glavu, ali meni nije jasno zbog čega je glava ove tete krojačice vrjednija od moje. To što sam joj pojeo neke štofove od kojih je htjela sašiti još nekoliko svojih ružnih haljina, pa ljudi moji, moram i ja živjeti, a bez hrane i ona zna, neće ići.

U ovoj zabavnoj slikovnici svoje su tužne priče ispričali i aligator, buha, crv, činčila, ćuk, dabar, džukac, đubrara, eja, fazan, guska, hijena, iguana, jazavac, komarac, lemur, ljenivac, noj, njorka, osa, pauk, rak, stonoga, škorpion, uholaža, varan i zmija. Za svako slovo abecede po jedna nevoljna životinja i njena tužna ali vrlo humoristična i poučna priča.  Jer osim one očite namjene da pomoću ove slikovnice djeca usvoje slova i upoznaju neke nove životinje, slikovnica nas potiče da razmislimo i o stereotipima koje prema tim životinjama imamo. Te o stereotipima općenito.


I za kraj tu su i odlične ilustracije Vande Čizmek čiji ste rad već imali priliku upoznati. Sve u svemu super slikovnica za koju imate moju veliku preporuku. 😊

 

DOB: 4+

tvrdi uvez, 43 str.

Autorica: Silvija Šesto,

Ilustracije: Vanda Čizmek,

Izdavač: Semafora, 2020. -  100,00kn

Primjedbe

Popularni postovi