Tri praščića



Neki dan mi je iz Mozaik knjige stigao paketić u kojemu se nalazila i slikovnica o Tri praščića. Iako priču o malim praščićima koji su se zaputili u veliki svijet i u kojoj je svaki praščić sebi gradio kućicu, od sijena, drveta i cigle znam, moram priznati da me nastavak ove priče iznenadio. Naime, u ovoj verziji vuk dolazi praščićima jednom po jednom i pokušava im otpuhati kuću i pojesti ih. S prvom dvojicom to mu i uspijeva ali treći, najmarljiviji praščić,  koji je sagradio kuću od cigle na kraju stane na kraj opasnom vuku. U svim pričama koje sam kao mala čitala uvijek su se praščići uspjeli spasiti tako što su pobjegli starijem bratu, pa čak se sjećam i pjesmice koju sam pjevala „Tko se boji vuka još, tri za groš, tri za groš,...“ tako da verziju u kojoj su praščići pojedeni nisam očekivala.  I onda sam se zapitala, koja je zapravo prava verzija priče o Tri praščića i bacila se u istraživanje.


Priča o tri praščića spominje se još u Engleskim bajkama (English Fairy Tales) Josepha Jacobsa koje su prvi puta objavljene 19.06.1890.  U toj „izvornoj“ verziji zapisana je upravo ova verzija priče iz slikovnice no s nekim dodacima. Naime, trećeg praščića vuk je pokušao namamiti van iz kuće nekoliko puta obećavši mu da će ga voditi na razna mjesta puna hrane. No mudri praščić svaki ga je put preduhitrio. Na kraju priče vuk se uspne uz dimnjak i upadne u kotao pun vode te ga praščić skuha i pojede. O da.. Opako, zar ne? J

Moram priznati da mi je ova verzija priče pomalo zastrašujuća, ali zapravo, sve bajke u originalu su bile takve...


Drugi od njih sreo je čovjeka koji je nosio granje. – Molim te, dobri čovječe, daj mi to granje – rekao je praščić. – Rado bih si od njega napravio kućicu.
Praščić se uvukao u kućicu da se malo odmori, kad ne vrata pokuca vuk. – Praščiću, praščiću, otvori mi vrata. – O, ne, ne želim... mama mi je rekla da budem pametan i ne razgovaram s nepoznatima!

Ova slikovnica o Tri praščića, unatoč novootkrivenom završetku jako mi se svidjela, pogotovo njene ilustracije. I praščići i vuk jako su modernizirani, pa ako bolje pogledate primijetiti ćete da vuk nosi starke i neku cool jaknu, a praščići imaju game boy, walkman,  voze se na skateboardu i romobilu. A posebno su mi se dopale ilustracije kućica i ove divne nijanse narančaste i žute u kontrastu s vučjom crno sivom koje se protežu cijelom slikovnicom.  Slikovnica mi je baš posebna i definitivno je odmah postala naj verzija priče. Divno, divno. :)  A kako se vama sviđa?  



DOB: 3+

Uvez: tvrdi

Broj stranica:16

Autor: engleska narodna basna

Ilustratorica: Nikolina Novosel Nežmah

Izdavač i cijena: Mozaik knjiga, 2019. - 69,00kn

Primjedbe

Popularni postovi