Kuhar i kralj

 

Slikovnice Julie Donaldson jako volimo i uvijek rado posegnemo za njima. To se dogodilo i s ovom otkačenom pričom o jednom kralju i njegovom kuharu.   

A priča ide ovako… Jednom davno, u jednom dvoru, živio je jedan vrlo gladan i vrlo, vrlo izbirljiv kralj. Naime, on je bio veliki gurman i imao specifične zahtjeve kako njegovo jelo treba biti pripremljeno te ga je bilo zaista teško zadovoljiti. Iz cijelog kraljevstva dolazili su razni kuhari sa svojim loncima, tavama i receptima no kralj bi uvijek bio razočaran jelom.. ili je bilo prežilavo, ili prevruće, ili prehladno, ili ovakvo ili onakvo… u svakom slučaju – ne dovoljno dobro za njega. Kralj je već bio na rubu očaja kada je odjednom ugledao jednom pomalo nesigurnog i bojažljivog kuhara…

Izvolite veličanstvo, Strahimir sam Tresić, moli. Malo sam bojažljiv, ali posao svoj volim.


Očajni kralj odluči mu dati priliku i za jelo poželi sasvim običnu -ribu i pržene krumpiriće. No ribu je prvo trebalo uloviti – a Strahimira Tresića jakooo je strah toga, pa kralj odluči pokazati mu kako se to radi i sam upeca krasne velike ribe.

„Pomozite! reče kuhar. „Strah mi se probudio. Ja bih rado ribario kad bih se usudio. A što ako morski pas u mrežu mi skoči ili moja kuharska pregača se smoći? Koljena mi klecaju,“ drhtavim će glasom svojim. „Ja se bojim! Ja se bojim! Strašno ja se bojim.“

„Pomoć ću ti lovit ribe,“ čuje se od gladnog kralja pa on ribe lovit stade, baš onako kako valja. Zadržao ribe veće, a pustio one manje.

Zatim je trebalo iskopati krumpire – a i toga je Strahimira strah pa kralj to opet napravi sam… jelo je trebalo i pripremiti i ispeći a i tu se kriju mnoge opasnosti, nož je oštar, ulje je vruće, a kuhara Strahimira je strah te kralj i to obavi sam. Na kraju je sam postavio i stol i pozvao kuhara da s njim podijelio obrok – i pogađate – bio je to najfiniji obrok na svijetu a Strahimir Tresić postao je kraljevski kuhar!


Moram li vam posebno naglasiti koliko smo uživali u ovoj slikovnici i koliko smo se pri njenom čitanju nasmijali… a pogotovo samom kraju. Nama je bilo odlično što je kralj, umjesto kuhara na kraju dobio prijatelja s kojim je svoj obrok podijelio.. Ovo je zaista slikovnica koja se čita opet i opet.

Osim odlične i vrlo zabavne priče, ova ljepotica krije i vrlo zabavne, šarene, detaljima bogate i simpatične ilustracije, te zaista mnoštvo tema za razgovor. Prva od njih moga bi biti tema straha, pa sa svojom djecom možete porazgovarati o strahu, čega se oni boje, što se s njihovim tijelom događa kada se boje i sl. Čitajući slikovnicu možete s njima razgovarati i o hrani, njenom uzgoju, pripremi,.. životu na dvoru, i sl.. tema je zaista puno.


Ako još niste svakako posegnite za ovom ljepoticom, oduševiti ćete se!

Autorica: Julia Donaldson

Ilustracije: David Roberts

Prijevod: Krešimir Krnic

Izdavač: Ibis grafika, 2023.

Primjedbe

Popularni postovi