POTRESEC

 


Danas vam želim predstaviti jednu lijepu slikovnicu koja me pomalo plašila dok me gledala s police. Jer tko se ne boji potresa? Zagrebački potres, a i Sisački dobro sam osjetila i bila prilično uplašena.. No naravno, nova slikovnica je nova slikovnica i ubrzo sam ju pročitala, otkrivši koliko je zapravo lijepa i poučna. Ovu priču autorica je napisala nakon potresa koji je zadesio Zagreb, ostavivši na njoj dubok trag. Slikovnica je namijenjena i djeci kojoj pokušava objasniti i približiti potres ali i ljudske, a pogotovo dječje emocije koje nakon njega nastaju..

Prije nego što krenem s mojom pričom želim ti se predstaviti. Ne vidiš me kada gurnem, ali tu sam, ja sam Potresec. Ne znam kako se ti zoveš, ali znam da si tu i da se bojiš.

Živim sa svojom mamom Zemljom duboko ispod tvojih nogu. Ponekad se moja mama Zemlja zbog raznih sila i energija počne tresti i ta sila u valovima ljulja sve što se na Zemlji nalazi. Planine, more, gradove, sela... i to sam zapravo ja.


Potres nam je predstavljen kao maleni dječak koji živi duboko u Zemlji i želi nam ispričati svoju priču. On zna da ga se mi ljudi bojimo i da ga baš ne volimo, ali što je tu je... on se ipak ponekada javi.

Slikovnica je zaista lijepo ilustrirana i unatoč tomu što govori o jednoj uznemirujućoj, razornoj sili, čitajući ju osjećala sam se smireno. Autorica nam kroz priču govori i savjete o tome što i kako se trebamo ponašati u slučaju potresa i tješi nas da se on ipak ne događa tako često. Objašnjava nam i tko su seizmolozi i čime se oni bave. 

 

Svakako pokrij glavu rukama, jastukom, jer ponekada kad dođem sve jako zaljuljam i katkada porušim. Onda nakon mene dođe još puno malih potresa koji su najčešće slabiji i manji od mene. Nekad ih gotovo i ne osjetiš. Ipak, kod mene se nikada ne zna. Tako je teško biti nepredvidljiv...

Za ovu slikovnicu imate moje velike preporuke jer smatram da je potrebno suočiti se s stvarima kojih se bojimo, a posebno je ovakve prirodne pojave potrebno objasniti mališanima – najlakše putem ovakvih edukativnih slikovnica.


DOB: 4+

tvrdi uvez,  36 str.

Autorica: Mirna Gajski Jolić

Ilustracije: Katarina Matković

Izdavač i cijena: CERES naklada, 2022. -79,00kn

Primjedbe

Popularni postovi