WAION



Na prvih šest godina svoga života nemam prigovora. Brinuli su se o meni, redovito me hranili, pazili i mazili. Redovito kupali i uspavljivali. Mogao sam se igrati svaki dan. Čitali su mi bajke i pričali priče. Ugađalo mi se na sve načine. U svemu je prednjačila moja mama. Pazila je na svaki moj korak i bila uz mene svaki tren. Na svaku moju suzu ispunjavala bi mi bilo koju želju. I onda odjednom, prvi dan škole.


Prvih nekoliko redaka ove priče me nasmijalo. Jer to zaista i je tako. Polazak u školu predstavlja jednu veliku promjenu u životu djeteta i njihovih roditelja. Ali to je nešto što se mora. I što svi prolazimo. Samo smo mi roditelji malo zaboravljivi, pa se ponekada ne sjetimo kako je i nama bilo. Nova lica, novi raspored, zadaće, red, nova očekivanja. Nije lako biti prvašić. Ovo je priča o dječaku koji je krenuo u prvi razred i to mu se nikako nije svidjelo. Nije se sprijateljio s drugom djecom i bio je vrlo tužan. I tada je odlučio napraviti sklonište pod zemljom, puno igračaka, kako bi u njemu mogao bezbrižno provoditi svoje dane. I tako je počeo skupljati novac za sklonište koje je nazvao Waion. Malo po malo, njegova ideja proširila se po cijelom razredu. Sva djeca davala su mu svoj novac koji je on upisivao u knjižicu i brižno čuvao. Kao se tajna širila tako je i ona stjecao prijatelje i zajedništvo razreda bilo je sve veće.  No jednoga dana, mama i tata otkrili su novac i zabrinuli se. Nakon što im je objasnio za što je čuvao novce roditelji su mu reki kako takvo sklonište neće moći napraviti i da mora novac vratiti djeci no da će u mislima uvijek moći posjetit Waion. I tako je i bilo. Djeca nisu bila tužna zbog skloništa, već naprotiv, svi su bili sretni jer su imali sakupljeni novac, stekli su nove prijatelje, a Waion su mogli posjetiti kad god su htjeli u svojim mislima. 


Ovu slikovnicu zaista preporučam svim prvašićima i onima koji će tek postati. Waion je slikovnica koja govori o prijateljstvu, zajedništvu, mašti i velikim promjenama u životu. Djeci je ponekada vrlo teško shvatiti zašto nešto moraju i prihvatiti to, i mi kao roditelji moramo im pomoći da te trenutke u životu prebrode na što je mogući lakši način. Čitajte ima, pričajte s njima i budite tu uz njih. 

Pročitajte im priču o Waionu. Jer ponekada nam svima treba jedan Waion, mjesto na koje možemo pobjeći od svega, pa makar on bio samo u našim mislima. Meni se priča jako svidjela. A vjerujem da će i vama.


DOB:6+

Uvez: tvrdi

Izdavač i cijena: Kašmir promet , 2018. Zagreb, - 109,00kn

Andrea Petrlik, Kašmir Huseinović


Primjedbe

Popularni postovi