Žar u pepelu


U ovoj priči pratimo život robinje Laie i bojovnika Eliasa. Oba glavna junaka prilično su mlada ali život prema njima nije bio blag. U njihovom svijetu vladaju okrutna i nemilosrdna pravila, i iako su i Laia i Elias na različitim stranama ni jedno od njih nema pravo na slobodu. Laia pripada Učenjacima, a njena nam se priča počinje otkrivati u trenutku kada joj ubiju baku i djeda, a njenog brata , jedinog člana koji je preživio odvedu u zatvor. Laia uspije pobjeći i pridruži se pokretu otpora kojemu su bili članovi i njeni roditelji. Pokret joj odlučuje pomoći i spasiti njena brata iz zatvora ali samo pod uvjetom da se upusti u vrlo opasan i smrtonosan zadatak – postati će sluškinja u Crnoj klisuri..

Druga priča koja se isprepliće dok čitamo žar u pepelu je ona Eliasova. On je vojnik na obuci za krabulju – najbolje i najokrutnije članove carske vojske. Elias mrzi Crnu klisuru i planira svoj bijeg. No sve se promijeni kada s još troje kandidata biva odabran za sudjelovanje u kušnjama ( ispitima, snage, hrabrosti i odanosti) koje će pomoći odabrati novog cara i čuje proročanstvo kojem mu proriče slobodu kakvoj se nada ako prođe kroz kušnje.

Priče Eliasa i Laie izmjenjuju se u svakom poglavlju i daju nam tako uvid u njihove misli, svijet i trenutke u kojima se nalaze. Ubrzo se njihovi putevi spajaju, a njihov cilj postaje jednak – preživjeti, biti slobodan. Ova priča puna je borbe, što fizičke što one kada se likovi bore sa svojim željama i mogućnostima, suočavaju sa svojim strahovima i nagonom da pobjegnu u suprotnosti sa željom za bolje sutra.

Jako mi se svidjela ova knjiga, dinamična, izazovna, puna moralnih dilema, nemilosrdna a opet s dozom ljubavi i nježnosti, i naravno malo nadnaravnog.. Čitajući ovu knjigu bilo je ponekada teško odabrati stranu, razmišljala sam o postupcima likova, njihovim djelima i tome što bi ja učinila. Puna je događanja, dobrih i loših likova, pa i onih za koje ne možemo odlučiti kako bi ih deklarirali. Posebno mi se svidjelo što se većina radnje odvija kroz dijaloge dok su opisi situacija, okoline svedeni na minimum. Likovi su zaista vrlo lijepo okarakterizirani i nisam sigurna koju mi je priču bilo draže čitati – Eliasovu ili Lainu. Priča je vrlo maštovita i vjerujem da će vas, baš poput mene toliko zaintrigirati da ju nećete moći ispustiti iz ruke. Ja jedva čekam čitati dalje jer Žar u pepelu ima još ti nastavka – Baklja u noći, Mrak na obzoru i Nebo nakon oluje. Ovo je jedna od knjiga za mlade koju vam svakako preporučam. Sigurna sam da će ju obožavati svi ljubitelji fantasya! 😊


Autorica: Sabaa Tahir

Izdavač: Lumen


 

Primjedbe

Popularni postovi